Strategie na úrovni podnikatelských jednotek

Název práce: Strategie na úrovni podnikatelských jednotek
Autor(ka) práce: Dvořák, Jiří
Typ práce: Habilitační práce
Vedoucí práce: -
Oponenti práce: Krause, Josef; Štrach, Pavel ; Částek, Ondřej
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce je věnována aktuálnímu vývoji v oblasti formulace strategie na úrovni podnikatelských jednotek s ohledem na nové trendy v ekonomickém prostředí. Základní částí je literární rešerše aktuálních vědeckých článků z prestižních časopisů zaměřená na vývoj používaného teoretického základu a metodického přístupu. Ta je dále doplněna o poznatky získané z analýzy využití prvků strategie modrého oceánu ve společnosti Ryanair a o studii vlivu skokové změny vnějšího prostředí, konkrétně pandemie COVID-19, na chování obchodníků a koncových zákazníků. Syntéza získaných informací na jednu stranu ukazuje na přetrvávající konzervativnost ve využívání teoretických přístupů při tvorbě strategie podnikatelských jednotek, ale současně naznačuje i možný směr vývoje. Důležitým se zde jeví hlavně konzistentní propojení agilního přístupu založeného na udržitelném využívání zdrojů a všech výhod plynoucích z technologického rozvoje s dobrou znalostí zákazníka a hodnoty, kterou od produktu očekává
Klíčová slova: nové trendy v ekonomickém prostřed; strategie podnikatelských jednotek; strategie modrého oceánu
Název práce: Strategy at the level of business units
Autor(ka) práce: Dvořák, Jiří
Typ práce: Habilitační práce
Vedoucí práce: -
Oponenti práce: Krause, Josef; Štrach, Pavel ; Částek, Ondřej
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The work is devoted to current developments in the area of strategy formulation at the level of business units with regard to new trends in the economic environment. The basic part is a literary search of current scientific articles from prestigious journals focused on the development of the used theoretical basis and methodological approach. This is further supplemented by findings from an analysis of the use of elements of the blue ocean strategy at Ryanair and a study of the impact of sudden changes in the external environment, specifically the COVID-19 pandemic, on the behavior of traders and end customers. The synthesis of the obtained information, on the one hand, shows the persistent conservatism in the use of theoretical approaches in the creation of the strategy of business units, but at the same time it also indicates a possible direction of development. What is important here is the consistent connection of an agile approach based on the sustainable use of resources and all the benefits arising from technological development with a good knowledge of the customer and the value he expects from the product
Klíčová slova: strategy of business units; blue ocean strategy; Ryanair company

Informace o studiu

Studijní program / obor: -
Typ studijního programu: Habilitační řízení studijní program
Přidělovaná hodnost: doc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Fakulta managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 4. 2023
Datum podání práce: 19. 12. 2023
Datum obhajoby: 10. 1. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/84830/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: