The impact of cross-border e-commerce on China: GDP, exports, and regional development
Autor(ka) práce:
Zheng, Xiaoru
Typ práce:
Bachelor thesis
Vedoucí práce:
Burlakov, Georgi
Oponenti práce:
Taylor, Nikola Magdalena
Jazyk práce:
English
Abstrakt:
Abstract Nowadays, cross-border e-commerce has a growing global influence. According to Pradeep R (2022) research, the global cross-border-B2C-e-commerce market was valued at $784.6 bill in 2021 and is projected to reach $7938.2 bill by 2031. (Pradeep R, 2022) Respectively, in an IPC survey, China s the most popular overseas online shopping market, with 30% of respondents saying they shop on e-commerce websites in China and 17% of cross-border transactions in AliExpress. (IPC, October 13, 2023).This thesis aims to study the impact of cross-border e-commerce in China on China's GDP and exports. In addition, it also investigates the impact of e-commerce in different regions of China on GDP. The author proposes hypotheses by studying the definitions and theories related to e-commerce, economic growth, and regional economy. Then, relevant data from China from 2002 to 2022 was collected, and an OLS model was established to draw relevant conclusions.
Vliv přeshraničního elektronického obchodování na Čínu: HDP, export a regionální rozvoj
Autor(ka) práce:
Zheng, Xiaoru
Typ práce:
Bakalářská práce
Vedoucí práce:
Burlakov, Georgi
Oponenti práce:
Taylor, Nikola Magdalena
Jazyk práce:
English
Abstrakt:
Abstrakt V současné době roste celosvětový vliv přeshraničního e-commerce. Podle výzkumu Pradeep R (2022) dosáhla v roce 2021 hodnota celosvětového trhu přeshraničního B2C e-commerce 784,6 miliard dolarů a do roku 2031 by měla dosáhnout 7.938,2 miliard dolarů. (Pradeep R, 2022) Podle pořadí v průzkumu IPC je Čína nejoblíbenějším zahraničním trhem pro online nakupování. V průzkumu IPC 30 % respondentů uvedlo, že nakupuje na čínských internetových obchodech, a 17 % přeshraničních transakcí je uskutečněno na AliExpress. (IPC, 13. října 2023) Cílem této práce je prozkoumat dopad přeshraničního e-commerce v Číně na čínský HDP a vývoz. Dále také zkoumá dopad e-commerce v různých regionech Číny na HDP. Autor navrhuje hypotézy na základě studia definic a teorií týkajících se e-commerce, hospodářského růstu a regionální ekonomiky. Poté byla shromážděna relevantní data z Číny z let 2002 až 2022 a byl vytvořen model OLS, na jehož základě byly vyvozeny relevantní závěry.