Mezinárodní právní rámec pro regulaci klamavé reklamy na doplňky stravy na sociálních médiích: Ochrana spotřebitele a prevence šíření dezinformací o výživě

Název práce: International Legal Framework for the Regulation of Misleading Advertising of Dietary Supplements on Social Media: Consumer Protection and Prevention of Nutrition Misinformation
Autor(ka) práce: Bártová, Tereza
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Čajka, Radek
Oponenti práce: Semenenko, Vadim
Jazyk práce: English
Abstrakt:
The current situation on the social media and Instagram platform in particular concerning occasional unfair behaviour of producers and sellers of nutritional supplements can cause decrease in customers´ loyalty to the company or an individual standing behind the business, inefficient wasting of buyers´ money and, in some severe cases, even health damage. These situations are not only economically inefficient, unfair from the marketing and business point of view, unethical from the social perspective, but also on the border of illegality if the health of an individual is threatened. The main reason for this diploma thesis to be written is raising awareness about this issue that might be unintentionally overlooked by experts in many connected disciplines: law, marketing, nutrition, ethics, cyber security on social media and others. Its purpose is to find the reason why such cases of fraud have a chance to happen at all, define them and intent to find the appropriate solution to the problem that could be as relevant and real as possible, so that it could be implemented directly to any corresponding channel with predispositions to have a real impact on the matter.
Klíčová slova: Consumer protection; Misleading advertisement; Competition law; Dietary supplements; Instagram policies; Doing Business on Instagram
Název práce: Mezinárodní právní rámec pro regulaci klamavé reklamy na doplňky stravy na sociálních médiích: Ochrana spotřebitele a prevence šíření dezinformací o výživě
Autor(ka) práce: Bártová, Tereza
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Čajka, Radek
Oponenti práce: Semenenko, Vadim
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Současná situace na sociálních sítích a zejména na platformě Instagram, která se týká občasného neférového jednání výrobců a prodejců doplňků stravy, může způsobit snížení loajality zákazníků vůči firmě nebo jednotlivci, který za podnikem stojí, neefektivní plýtvání penězi kupujících a v některých závažných případech i poškození zdraví. Tyto situace jsou nejen ekonomicky neefektivní, neférové z marketingového a obchodního hlediska, neetické ze společenského hlediska, ale i na hranici protiprávnosti, pokud je ohroženo zdraví jedince. Hlavním důvodem vzniku této diplomové práce je zvýšení povědomí o této problematice, která může být nechtěně přehlížena odborníky z mnoha souvisejících oborů: práva, marketingu, výživy, etiky, kybernetické bezpečnosti na sociálních sítích a dalších. Jejím cílem je najít příčinu, proč k takovým případům podvodů vůbec má šanci dojít, definovat je a najít vhodné řešení problému, které by bylo co nejrelevantnější a nejreálnější, aby mohlo být implementováno přímo do jakéhokoli odpovídajícího kanálu s předpoklady mít na věc reálný dopad.
Klíčová slova: Klamavá reklama; Soutěžní právo; Zásady na Instagramu; Výživové doplňky; Podnikání na Instagramu; Ochrana spotřebitele

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 6. 2023
Datum podání práce: 18. 4. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: