Hodnocení vlivu atributů rozšíření značky (brand extensions) u značek luxusních vozidel v regionu střední a východní Evropy

Název práce: Evaluating the Impact of Brand Extension Attributes of Luxury Vehicle Brands in the CEE Region
Autor(ka) práce: Běloch, Marek
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Machek, Martin
Oponenti práce: Olšanová, Květa
Jazyk práce: English
Abstrakt:
This thesis aims to elaborate on the current limits of literature on the topic of luxury attributes, specifically in relation to luxury vehicle brands and their brand extensions. The literature explains that luxury brand extensions often leverage prestige and heritage, as well as other rules iconic to the luxury segment, to expand into new product categories, offering consumers a cohesive experience by appealing to their personalities and lifestyles. The focus of the empirical research rests on quantitative respondent attitude and evaluation of specifically highlighted attributes iconic to luxury brands and their impact when confronted with downscale and horizontal luxury vehicle brand extensions. A study of 121 respondents was conducted, and its results were interpreted through descriptive, correlation, and dependency statistics. The findings indicate that the majority of attributes (Conspicuousness, Uniqueness, Hedonism & Extended-Self) do not translate along the different brand extensions. However, Quality and Sustainability show significant importance in their influence on extension attitudes. This provides insights for luxury vehicle product and marketing managers for actionable strategies along product and extension lines as well as marketing communication approaches.
Klíčová slova: Brand extensions; Luxury vehicle brand; Luxury marketing; Luxury branding; Luxury brand attributes
Název práce: Hodnocení vlivu atributů rozšíření značky (brand extensions) u značek luxusních vozidel v regionu střední a východní Evropy
Autor(ka) práce: Běloch, Marek
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Machek, Martin
Oponenti práce: Olšanová, Květa
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Tato práce si klade za cíl rozpracovat současné limity literatury na téma luxusních atributů, konkrétně ve vztahu k značkám luxusních vozidel a jejich rozšířením (brand extensions). Dle literatury, rozšíření luxusních značek často využívají atributy prestiže a dědictví, stejně jako další pravidla ikonická pro luxusní segment, k expanzi do nových kategorií produktů a nabízí spotřebitelům soudržný zážitek tím, že osloví jejich osobnosti a životní styl. Kvantitativní zaměření empirického výzkumu této práce spočívá v hodnocení preferencí respondentů, hodnocení specificky zvýrazněných atributů ikonických pro luxusní značky a hodnocení jejich vlivu v případech vertikálních a horizontálních rozšíření značek luxusních vozidel. Byla provedena studie se 121 respondenty a její výsledky byly interpretovány prostřednictvím deskriptivních, korelačních a závislostních statistik. Zjištění naznačují, že většina atributů (nápadnost, jedinečnost, hédonismus a rozšířené sebevědomí) se nepromítá do různých rozšíření značky. Kvalita a udržitelnost životního prostředí však vykazují značný význam ve svém vlivu na postoje vůči těmto rozšířením. To poskytuje postřehy pro produktové a marketingové manažery luxusních vozidel ohledně použitelných strategií hlavních a vedlejších produktových skupin a také přístupů k marketingové komunikaci.
Klíčová slova: Luxusní branding; Atributy luxusního brandu; Marketing luxusních značek; Brand luxusních vozidel; Rozšíření značky (brand extension)

Informace o studiu

Studijní program / obor: International Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 10. 2023
Datum podání práce: 19. 4. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: