Evaluace koncepce značky Czech Specials v kontextu gastroturistiky v ČR a komparace s dalšími vybranými gastronomickými značkami a průvodci

Název práce: Evaluace koncepce značky Czech Specials v kontextu gastroturistiky v ČR a komparace s dalšími vybranými gastronomickými značkami a průvodci
Autor(ka) práce: Rájková, Martina
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Lukášová, Renata
Oponenti práce: Janeček, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá hodnocením koncepce značky Czech Specials, která je určena k propagaci tradiční české kuchyně a regionálních pokrmů. Projekt byl spuštěn v roce 2008 a je spravován agenturou CzechTourism ve spolupráci s Asociací kuchařů a cukrářů ČR. Cílem značky je nejen propagace české gastronomie, ale i podpora cestovního ruchu v regionech České republiky. Výzkumná část práce se zaměřuje na komparativní analýzu značky Czech Specials vůči jiným domácím i zahraničním gastronomickým systémům hodnocení. Kromě toho je provedena marketingová a ekonomická evaluace projektu a SWOT analýza pro identifikaci silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb. Metodika práce zahrnuje sekundární výzkum, jako je analýza projektových dokumentací a relevantních webových zdrojů, a primární výzkum, včetně hloubkových rozhovorů s klíčovými osobami a dotazníkového šetření mezi certifikovanými subjekty. Tyto metody umožňují hlubší porozumění fungování a percepci značky Czech Specials z různých pohledů. V rámci dotazníkového šetření certifikované subjekty vyjádřily obecně pozitivní postoj ke značce. Marketingová a ekonomická evaluace ukázala, že se jedná o oblasti, na které by se manažeři projektu měli zaměřit, aby byla značka do budoucna udržitelná. V závěru práce autorka předkládá nezbytné návrhy na zlepšení fungování projektu Czech Specials. Důraz je kladen na financování projektu, lidské zdroje a online marketingovou prezentaci značky Czech Specials. Tato práce poskytuje komplexní pohled na značku Czech Specials a její místo na českém trhu gastronomických systémů hodnocení, přičemž přináší hodnotné informace pro její další rozvoj a zlepšení, zároveň může posloužit agentuře CzechTourism jako jednotný podklad pro strategické rozhodnutí agentury, zdali značku Czech Specials nadále podporovat a pokud ano, za jakých podmínek.
Klíčová slova: gastronomie; Czech Specials; marketingová evaluace; ekonomická evaluace; cestovní ruch; marketing v gastronomii
Název práce: Evaluation of the Czech Specials Brand Concept in the Context of Gastronomic Tourism in the Czech Republic and Comparison with Other Selected Gastronomic Brands and Guides
Autor(ka) práce: Rájková, Martina
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Lukášová, Renata
Oponenti práce: Janeček, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis evaluates the concept of the Czech Specials brand, designed to promote traditional Czech cuisine and regional dishes. Launched in 2008, the project is managed by the CzechTourism agency in collaboration with the Association of Chefs and Confectioners of the Czech Republic. The brand aims not only to promote Czech gastronomy but also to support tourism in the Czech Republic's regions. The research part of the thesis focuses on a comparative analysis of the Czech Specials brand against other domestic and international gastronomic rating systems. Additionally, a marketing and economic evaluation of the project and a SWOT analysis are conducted to identify strengths, weaknesses, opportunities, and threats. The methodology includes secondary research, such as analyzing project documentation and relevant online resources, and primary research, including in-depth interviews with key individuals and a survey among certified entities. These methods allow for a deeper understanding of the functioning and perception of the Czech Specials brand from various perspectives. In the survey, certified entities generally expressed a positive attitude towards the brand. The marketing and economic evaluation revealed areas that project managers should focus on to ensure the brand's future sustainability. In conclusion, the author presents essential suggestions for improving the operation of the Czech Specials project, with an emphasis on project financing, human resources, and online marketing presentation of the brand. This thesis provides a comprehensive view of the Czech Specials brand and its position in the Czech gastronomic rating system market, offering valuable information for its further development and improvement. It could also serve as a unified basis for CzechTourism's strategic decisions on whether to continue supporting the Czech Specials brand and under what conditions.
Klíčová slova: tourism; marketing in gastronomy; gastronomy; Czech Specials; marketing evaluation; economic evaluation

Informace o studiu

Studijní program / obor: Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 14. 9. 2023
Datum podání práce: 19. 4. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: