Současné trendy v českém hudebním průmyslu
Název práce: | Současné trendy v českém hudebním průmyslu |
---|---|
Autor(ka) práce: | Šubrt, Daniel |
Typ práce: | Disertační práce |
Vedoucí práce: | Špaček, Miroslav |
Oponenti práce: | Patočka, Jiří; Bačuvčík, Radim |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Rychlý a intenzivní nástup nových technologií měl obrovský dopad na kulturní půmysly obecně, hudební půmysl byl pak jedním z nejvýrazněji zasažených sektorů a v posledních několika desetiletích došlo k nastartování významných změn prakticky ve všech oblastech hudebního průmyslu, které přinesly zásadní transformaci nahrávacího i koncertního průmyslu. Došlo ke změnám struktury příjmů, distribučních i komunikačních kanálů, které vedly mimo jiné i k posílení významu koncertního průmyslu jak pro samotné umělce, tak pro hudební profesionály působící v oblasti hudebního průmyslu. Krize vyvolaná pandemií Covid-19 některé z těchto změn urychlila, došlo k výraznému zesílení významu již probíhající digitalizace hudebního obsahu, jeho distribuce i spotřeby. Práce prostřednictvím kvalitativních i kvantitativních metod identifikuje klíčové stakeholdery českého hudebního průmyslu, současné trendy v jednotlivých oblastech obchodních modelů stakeholderů a trendy ve spotřebitelském chování při konzumaci hudebního obsahu. Dílčí analýzy se zaměřují na transformaci hodnotového řetězce v hudebním průmyslu v nedávných letech a jeho přizpůsobení se převážně technologickým inovacím v oblasti hudební tvorby, produkce, distribuce a spotřeby na trhu s hudbou. |
Klíčová slova: | business model; nahrávací průmysl; hudební průmysl; koncertní průmysl; spotřebitelské chování; digitalizace; trendy |
Název práce: | Current Trends in the Czech Music Industry |
---|---|
Autor(ka) práce: | Šubrt, Daniel |
Typ práce: | Dissertation thesis |
Vedoucí práce: | Špaček, Miroslav |
Oponenti práce: | Patočka, Jiří; Bačuvčík, Radim |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The rapid and intense emergence of new technologies has had a huge impact on cultural industries in general, the music industry has been one of the most significantly affected sectors and the last few decades have seen the initiation of significant changes in virtually all areas of the music industry, bringing about a fundamental transformation of both the recording and live music industries. There have been changes in the structure of revenues, distribution and communication channels that have led, among other things, to the increased importance of the concert industry for both artists themselves and music professionals. The crisis triggered by the Covid-19 pandemic has accelerated some of these changes, and the already ongoing digitisation of music content, its distribution and consumption has become significantly more important. This thesis uses qualitative and quantitative methods to identify the key stakeholders of the Czech music industry, current trends in particular areas of their business models and trends in consumer behaviour in music content consumption. Individual analyses focus on the transformation of the music industry value chain in recent years and its adaptation to the predominantly technological innovations in music creation, production, distribution and consumption in the music market. |
Klíčová slova: | music industry; live music industry; trends; recording industry; business model; consumer behaviour; digitalisation |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management |
---|---|
Typ studijního programu: | Doktorský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ph.D. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra podnikání |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 1. 12. 2015 |
---|---|
Datum podání práce: | 22. 4. 2024 |
Datum obhajoby: | 13. 6. 2024 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/55390/podrobnosti |