Mezikulturní rozdíly v rámci módního průmyslu

Název práce: Mezikulturní rozdíly v rámci módního průmyslu
Autor(ka) práce: Cihelková, Barbora
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Semenenko, Vadim
Oponenti práce: Černá, Iveta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá mezikulturními rozdíly v rámci módního průmyslu se zaměřením na management a strategii řízení společnosti Zara a lokálních značek v České republice a Indonésii. Cílem práce je odpovědět na otázku, zda existující kulturní rozdíly ovlivňují management Zary nebo na ně na rozdíl od lokálních podnikatelů nemusí brát ohled. Práce předkládá doporučení pro dané společnosti, jak se v případě multikulturního firemního prostředí adekvátně pohybovat a zároveň odpovídá na otázku, zda je Zara s těmito rozdíly schopna efektivně pracovat nebo je business lokálních značek lépe uzpůsoben podmínkám daných trhů. Výzkum byl uskutečněn prostřednictvím kvalitativní analýzy dat z polostrukturovaných rozhovorů s představiteli, kteří se orientují v módním průmyslu a mají zkušenosti s podnikáním v různém kulturním prostředí. Z výzkumu vyplývá, že ačkoli velké společnosti, jako Zara, mají rozsáhlé možnosti a finanční zdroje, mohou některé situace a řídící procesy podcenit. Stejně tak jako menší značky, které jsou vzhledem k nákladům na nalezení a eliminování těchto chyb nuceny hledat alternativní řešení.
Klíčová slova: mezikulturní rozdíly; management; Zara; lokální značky; Česká republika; Indonésie
Název práce: Intercultural differences within the fashion industry
Autor(ka) práce: Cihelková, Barbora
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Semenenko, Vadim
Oponenti práce: Černá, Iveta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis deals with cultural differences in the fashion industry with a focus on the management strategy of Zara and local brands in the Czech Republic and Indonesia. The thesis aims to answer the question of whether the existing cultural differences affect Zara's management and whether they must be considered. The thesis presents recommendations for the companies on how to adequately navigate the multicultural corporate environment and answers the question of whether Zara can work effectively with cultural differences or whether the business of local brands is better adapted to the conditions of mentioned markets. The research was conducted through qualitative analysis of data from semi-structured interviews with representatives who are knowledgeable about the fashion industry and have experience of doing business in different cultural environments. The research shows that although large companies, such as Zara, have extensive capabilities and financial resources, they may underestimate some situations and management processes. So do smaller brands, which are forced to look for alternative solutions due to the cost of finding and eliminating these mistakes.
Klíčová slova: intercultural differences; management; Zara; local brands; Czech Republic; Indonesia

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 9. 2023
Datum podání práce: 26. 4. 2024
Datum obhajoby: 27. 5. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/85712/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: