Tato práce pomocí hloubkových rozhovorů, dotazníkového šetření a focus group přichází s doporučením vhodného monetizačního modelu pro nově vyvíjenou aplikaci. Monetizace by měla být přizpůsobena mobilní platformě, na které bude aplikace inzerována, a to s ohledem na zjištěné rozdíly mezi uživateli největších platforem. Práce dále identifikuje některé faktory, které mohou mít vliv na úspěšnost aplikace, mezi něž patří např. druh aplikace, unikátnost nabízených funkcí nebo kvalitní estetické provedení.
This thesis, through a series of research rounds including interviews, questionnaire survey and focus groups, identifies the optimal monetization model for a to-be-developped mobile application. The monetization model should be customized to the mobile platform, from which the application will be downloaded, due to identified differences between users of major mobile platforms. Furthemore, the research identifies some key factors that might be crucial in mobile applications success. These factors include the type of application, uniqueness of offered functions and excelent user experience.
Klíčová slova:
monetization of mobile apps; mobile application; monetization; mobile platforms