Dopady pandémie covid-19 na marketingovú stratégiu: prípadová štúdia slovenskej cestovnej kancelárie

Název práce: Dopady pandémie covid-19 na marketingovú stratégiu: prípadová štúdia slovenskej cestovnej kancelárie
Autor(ka) práce: Hockicková, Vesna
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Černý, Pavel
Oponenti práce: Scholz, Petr
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Táto bakalárska práca skúma vplyv pandémie covid-19 na marketingové stratégie cestovných kancelárií na Slovensku. Teoretická časť práce analyzuje globálne a ekonomické dopady pandémie, s osobitným zameraním na sektor cestovného ruchu a cestovné kancelárie. Následne sú preskúmané kľúčové marketingové stratégie v sektore cestovného ruchu a adaptačné opatrenia a inovácie marketingových stratégií cestovných kancelárií počas krízy. Empirická časť práce prezentuje prípadovú štúdiu anonymizovanej najväčšej cestovnej kancelárie na Slovensku, realizovanú formou riadeného rozhovoru s jej generálnym manažérom a marketingovým tímom. Výskum odhaľuje, že pandémia mala výrazný, avšak primárne krátkodobý vplyv na marketingové stratégie skúmanej spoločnosti. Počas krízy došlo k presunu do digitálnej sféry a zameraniu na udržanie puta so zákazníkmi prostredníctvom sociálnych sietí. Po odznení pandémie sa však marketingové prístupy a preferencie zákazníkov do veľkej miery vrátili do predkrízového stavu. Zistenia poukazujú na silu zaužívaných marketingových stratégií a schopnosť zákazníkov adaptovať sa na meniace sa podmienky. Práca prispieva k pochopeniu dopadov pandémie na marketingové stratégie v sektore cestovného ruchu a ponúka cenné poznatky pre krízový manažment cestovných kancelárií.
Klíčová slova: marketingové stratégie; cestovné kancelárie; pandémia covid-19
Název práce: Impacts of the covid-19 pandemic on marketing strategy: a case study of a Slovak travel agency
Autor(ka) práce: Hockicková, Vesna
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Černý, Pavel
Oponenti práce: Scholz, Petr
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
This bachelor thesis examines the impact of the covid-19 pandemic on the marketing strategies of travel agencies in Slovakia. The theoretical part of the work analyzes the global and economic impacts of the pandemic, with a special focus on the tourism sector and travel agencies. Subsequently, key marketing strategies in the tourism sector and adaptation measures and innovations in the marketing strategies of travel agencies during the crisis are examined. The empirical part of the work presents a case study of the anonymized largest travel agency in Slovakia, conducted in the form of a controlled interview with its general manager and marketing team. The research reveals that the pandemic had a significant, but primarily short-term, impact on the marketing strategies of the investigated company. During the crisis, there was a move to the digital sphere and a focus on maintaining the bond with customers through social networks. However, after the pandemic subsided, marketing approaches and customer preferences largely returned to their pre-crisis state. The findings point to the power of established marketing strategies and the ability of customers to adapt to changing conditions. The work contributes to the understanding of the impact of the pandemic on marketing strategies in the tourism sector and offers valuable insights for the crisis management of travel agencies.
Klíčová slova: marketing strategies; travel agencies; covid-19 pandemic
Název práce: Dopady pandémie covid-19 na marketingovú stratégiu: prípadová štúdia slovenskej cestovnej kancelárie
Autor(ka) práce: Hockicková, Vesna
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Černý, Pavel
Oponenti práce: Scholz, Petr
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce zkoumá vliv pandemie covid-19 na marketingové strategie cestovních kanceláří na Slovensku. Teoretická část práce analyzuje globální a ekonomické dopady pandemie, se zvláštním zaměřením na sektor cestovního ruchu a cestovní kanceláře. Následně jsou prozkoumány klíčové marketingové strategie v sektoru cestovního ruchu a adaptační opatření a inovace marketingových strategií cestovních kanceláří během krize. Empirická část práce prezentuje případovou studii anonymizované největší cestovní kanceláře na Slovensku, realizovanou formou řízeného rozhovoru s jejím generálním manažerem a marketingovým týmem. Výzkum odhaluje, že pandemie měla výrazný, avšak primárně krátkodobý vliv na marketingové strategie zkoumané společnosti. Během krize došlo k přesunu do digitální sféry a zaměření na udržení pouta se zákazníky prostřednictvím sociálních sítí. Po odeznění pandemie se však marketingové přístupy a preference zákazníků do velké míry vrátily do předkrizového stavu. Zjištění poukazují na sílu zažitých marketingových strategií a schopnost zákazníků adaptovat se na měnící se podmínky. Práce přispívá k pochopení dopadů pandemie na marketingové strategie v sektoru cestovního ruchu a nabízí cenné poznatky pro krizový management cestovních kanceláří.
Klíčová slova: marketingové strategie; cestovní kanceláře; pandemie covid-19

Informace o studiu

Studijní program / obor: Cestovní ruch
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 9. 2023
Datum podání práce: 26. 4. 2024
Datum obhajoby: 27. 5. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/85290/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: