Bakalářská práce se zabývá problematikou klamavé reklamy v rámci české právní úpravy včetně aktuální judikatury. Práce nejprve poskytuje obecný přehled o nekalé soutěži, reklamě a její regulaci a klamavé reklamě. Následně se zaměřuje na vymezení české právní úpravy klamavé reklamy a také úpravy unijní mající vliv na regulaci klamavé reklamy v České republice. Dále se věnuje konkrétním případům klamavé reklamy z rozhodovací praxe českých soudů. Nakonec se zabývá úvahami de lege ferenda a navrhuje tak případná zlepšení a doporučení pro regulaci nekalé soutěže a klamavé reklamy.
Klíčová slova:
klamavá reklama; nekalá soutěž; právo hospodářské soutěže; soutěžní právo; reklama
Název práce:
Issue of misleading advertising in the Czech Republic
Autor(ka) práce:
Matušková, Kateřina
Typ práce:
Bachelor thesis
Vedoucí práce:
Levý, Jan
Oponenti práce:
Votava, Tomáš
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
The bachelor thesis deals with the issue of misleading advertising within the Czech law, including current case law. Firstly, the thesis presents a general overview of unfair competition, advertising and its regulation and misleading advertising. Furthermore, it focuses on the Czech law regulating misleading advertising as well as the EU law influencing the regulation of misleading advertising in the Czech Republic. Moreover, it explores specific cases of misleading advertising from the decision-making practice of the Czech courts. Finally, it provides considerations de lege ferenda and thus proposes possible improvements and recommendations for the regulation of unfair competition and misleading advertising.