The aim of this work is to develop a business plan that FIN needs to enter the Polish market. SWOT analysis, PESTLE analysis, a questionnaire from Polish respondents and an interview with a Polish businessman are used to achieve relevant results. The results of the research showed that this operation will be beneficial for the company, as the Polish respondents indicated that they would be interested in a company with a similar concept. Based on all the information obtained, it was found that it would be most advantageous for the company to use the direct exporting method, and if the operation is successful, the company would consider opening its own production plant in Poland.
Klíčová slova:
Business Entry; Business Strategy; Customer Preferences
Název práce:
Strategie vstupu Bageteria na polský trh
Autor(ka) práce:
Bandíková, Miriam
Typ práce:
Bakalářská práce
Vedoucí práce:
Halík, Jaroslav
Oponenti práce:
Lhotáková, Markéta
Jazyk práce:
English
Abstrakt:
Cílem této práce je vypracovat obchodní plán, který FIN potřebuje ke vstupu na polský trh. K dosažení relevantních výsledků se používá SWOT analýza, PESTLE analýza, dotazník od polských respondentů a rozhovor s polským obchodníkem. Výsledky výzkumu ukázaly, že tato operace bude pro společnost přínosná, neboť polští respondenti uvedli, že by měli zájem o společnost s podobným konceptem. Na základě všech získaných informací bylo zjištěno, že pro společnost by bylo nejvýhodnější použít metodu přímého exportu a v případě úspěchu operace by společnost zvažovala otevření vlastního výrobního závodu v Polsku.
Klíčová slova:
Obchodní strategie; Vstup do podnikání; Preference zákazníků