Návrh a implementace mobilní aplikace s prvky gamifikace pro zvýšení motivace pracovníků skladu
Název práce: | Návrh a implementace mobilní aplikace s prvky gamifikace pro zvýšení motivace pracovníků skladu |
---|---|
Autor(ka) práce: | Štípek, Jan |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Buchalcevová, Alena |
Oponenti práce: | Doležel, Michal |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Tato práce je zaměřena na propojení gamifikace a mobilní aplikace pro zvýšení motivace pracovníků skladu. Hlavním cílem práce je navrhnout a implementovat mobilní aplikaci, která aplikuje principy gamifikace za účelem zvýšení motivace zaměstnanců skladu českého prodejce elektroniky. Principy gamifikace jsou analyzovány z hlediska jejich vhodnosti pro aplikaci v prostředí skladu a jsou navrženy vhodné kombinace těchto principů. Specifikace požadavků na mobilní aplikace a návrh uživatelského rozhraní je proveden metodou User Centered Design. Pro dokumentaci jednotlivých fází vývojového procesu, včetně specifikace požadavků a výstupu v podobě vývojových artefaktů, je použita metodika MMSP. Aplikace je ověřována prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se zaměstnanci během čtrnáctidenního zkušebního nasazení. Výsledkem práce je open-source mobilní aplikace orientovaná na uživatele, určená pro operační systém Android, která integruje principy gamifikace pro zvýšení motivace pracovníků ve skladu. Přínos této aplikace byl ověřen v rámci zkušebního nasazení a bylo dokázáno, že u většiny participantů zvýšila aplikace jejich vnitřní i vnější motivaci. Mobilní aplikace, která je vyvinuta s cílem řešit problém nízké motivace a monotónnosti práce na skladě, úspěšně integruje principy gamifikace do skladových procesů. Využití gamifikace se tak stává efektivním prostředkem k oživení pracovního prostředí ve skladu, motivaci pracovníků a posílení jejich soutěživosti. |
Klíčová slova: | gamifikace; motivace; sklad; MMSP; mobilní aplikace; Flutter |
Název práce: | Design and Implementation of a Mobile App with Gamification Elements to Increase the Motivation of Warehouse Workers |
---|---|
Autor(ka) práce: | Štípek, Jan |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Buchalcevová, Alena |
Oponenti práce: | Doležel, Michal |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This thesis focuses on integrating gamification and mobile app to increase the motivation of warehouse workers. The main objective of the thesis is to design and implement a mobile app that applies the principles of gamification to increase the motivation of warehouse employees of a Czech electronics retailer. The gamification principles are analysed for suitability and application in a warehouse environment, and suitable combinations of these principles are proposed. Mobile app requirements and user interface design are specifications using the User Centered Design method. The MMSP methodology documents the development process's phases, including requirements specification and output as development artefacts. The app is validated through semi-structured employee interviews during a 14-day trial deployment. The result of the work is a user-centric open-source mobile app for the Android operating system that integrates gamification principles to enhance the motivation of warehouse workers. The benefits of this app were verified in the trial deployment, and it was shown that for most participants, the app increased their motivation. The mobile app, developed to address the problem of low motivation and monotony of warehouse work, successfully integrates gamification principles into warehouse processes. The use of gamification thus becomes an effective means to revitalise the working environment in the warehouse, motivate workers and strengthen their competitiveness. |
Klíčová slova: | gamification; motivation; warehouse; MMSP; mobile app; Flutter |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Informační systémy a technologie/Vývoj informačních systémů |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra informačních technologií |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 15. 10. 2023 |
---|---|
Datum podání práce: | 28. 4. 2024 |
Datum obhajoby: | 3. 6. 2024 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/86018/podrobnosti |