Dopady greenwashingu na nákupní intence a důvěru spotřebitelů ve značku v cestovním ruchu

Název práce: Dopady greenwashingu na nákupní intence a důvěru spotřebitelů ve značku v cestovním ruchu
Autor(ka) práce: Kučaba, Martin
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Novák, Michal
Oponenti práce: Bína, Vladislav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá problematikou greenwashingu v cestovním ruchu, jeho dopady na nákupní intence a důvěru spotřebitelů ve značku. Práce je rozdělena do teoretické a praktické části. Teoretická část poskytuje komplexní pohled na současné trendy v turistickém ruchu, poukazuje na environmentální výzvy v tomto odvětví a vysvětluje důvody, proč některé společnosti využívají environmentální tématiku ve svých marketingových kampaních k dosažení vyšších zisků prostřednictvím klamavé reklamní komunikace. Praktická část je zaměřena na analýzu vnímání mladých spotřebitelů z řad mileniálů a generace Z na environmentálně zavádějící marketingovou komunikaci. Výzkum byl proveden pomocí dotazníkového šetření a jeho výsledky ukázaly, že zavádějící ekologické reklamy nemají na nákupní intence mladých spotřebitelů a jejich důvěru ve značku takový vliv, jak bylo původně zamýšleno. Práce tak přináší nové poznatky o chování spotřebitelů a upozorňuje na nutnost změn v rovinách legislativy a dohledu nad klamavou reklamou. Nabízí také zajímavé podněty pro další výzkumy.
Klíčová slova: Greenwashing; Cestovní ruch; Spotřebitelské chování
Název práce: Impacts of Greenwashing on Consumer Purchase Intentions and Trust in Consumer Brands in Tourism
Autor(ka) práce: Kučaba, Martin
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Novák, Michal
Oponenti práce: Bína, Vladislav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis addresses the issue of greenwashing in tourism, its impacts on consumer purchase intentions, and trust in consumer brands. The thesis is divided into two parts. Theoretical and practical part. The theoretical part provides a comprehensive outlook on current trends in tourism, highlights environmental challenges in the industry, and explains why some companies use environmental themes in their marketing campaigns to achieve higher profits while using deceptive advertising. The practical part focuses on analyzing the perception of young consumers (the Millennials and Generation Z) regarding environmentally misleading advertisements. The research was conducted using an online questionnaire survey, and its results showed that deceptive ecological advertisements do not influence the purchasing intentions of young consumers and their trust in the brand as originally intended. Thus, the thesis brings new insights into consumer behavior and highlights the need for changes in legislation and oversight of deceptive advertising. It also offers interesting stimuli for further research.
Klíčová slova: Greenwashing; Tourism; Consumer Behaviour

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 14. 10. 2023
Datum podání práce: 29. 4. 2024
Datum obhajoby: 7. 6. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/86007/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: