Cílem této práce je představit seznam prostorových a dalších faktorů a prozkoumat jejich vliv na výkonnost podnikání minipivovarů (s výrobou do 10 000 hl piva ročně) v České republice. V úvahu je bráno šest faktorů zahrnující počet obyvatel regionu, v němž pivovar působí, demografické údaje, regionální HDP, umístění v hlavním městě nebo mimo něj, velikost a stáří podniku. Je provedena vícenásobná regresní analýza s číselně vyjádřenými faktory jako nezávislou proměnnou. Výkonnost podniku je vyjád... zobrazit celý abstraktCílem této práce je představit seznam prostorových a dalších faktorů a prozkoumat jejich vliv na výkonnost podnikání minipivovarů (s výrobou do 10 000 hl piva ročně) v České republice. V úvahu je bráno šest faktorů zahrnující počet obyvatel regionu, v němž pivovar působí, demografické údaje, regionální HDP, umístění v hlavním městě nebo mimo něj, velikost a stáří podniku. Je provedena vícenásobná regresní analýza s číselně vyjádřenými faktory jako nezávislou proměnnou. Výkonnost podniku je vyjádřena pomocí Kralickova Quicktestu a Altmanova Z-score modelu. Výsledky ukazují vliv velikosti podniku a stáří podniku. Práce přináší nové světlo na význam prostorových a dalších faktorů v odvětví pivovarnictví. |