Lokalizace výdejního místa na prodejní ploše a její vliv na míru impulzivních nákupů

Název práce: Lokalizace výdejního místa na prodejní ploše a její vliv na míru impulzivních nákupů
Autor(ka) práce: Machala, Alex
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Závodný Pospíšil, Jan
Oponenti práce: Kincl, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá službou BOPS (z anglického „Buy Online, Pickup-in-Store“, v překladu „koupit online, vyzvednou na prodejně“) a zákaznickým chováním v momentě vyzvednutí objednávky na prodejně. Cílem této práce je zhodnotit vliv po-lohy výdejního místa na impulzivní nákupy při vyzvednutí objednávky. Tento vliv je vyhodnocen na základě zkoumání změny míry impulzivních nákupů při přesunu výdejního místa z jedné polohy na druhou na českých retailových prodejnách nadnárodního obchodníka. K vyhodnocení této změny je využita syntetická kontrolní metoda (SCM), která umožňuje odhadnout vývoj prodejny, kde nastala změna, na základě srovnání s prodejnami, kde změna nenastala. Následně je tento odhad srovnán s reálným vývojem po uskutečněná změně. Práce kombinuje teoretické poznatky s praktickým výzkumem a podává argumenty a doporučení pro retailový sektor, které můžou při-spět k diskusi o optimalizaci umístění výdejních míst. Závěry práce ukazují, že strategické umístění výdejních míst může mít statisticky významný vliv na zvýšení impulzivních nákupů, což nabízí cenné informace pro obchodní praxi.
Klíčová slova: BOPS; prodejní plocha; impulzivní nákupy; SCM
Název práce: Localization of Pickup Points on the Sales Floor and Their Impact on the Rate of Impulse Purchases
Autor(ka) práce: Machala, Alex
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Závodný Pospíšil, Jan
Oponenti práce: Kincl, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis explores the "Buy Online, Pickup-in-Store" (BOPS) service and customer behavior at the moment of order collection in-store. The objective of this study is to assess the impact of the location of the pickup point on impulse purchases during order collection. This impact is evaluated based on an analysis of changes in the rate of impulse purchases when relocating the pickup point from one position to another in Czech retail stores of a multinational retailer. The Synthetic Control Method (SCM) is employed to estimate the evolution of a store where a change has occurred, by comparing it to stores where no change was implemented. Subsequently, this estimate is compared with the actual development after the change. The thesis combines theoretical insights with empirical research and provides arguments and recommendations for the retail sector, which may contribute to discussions about optimizing the placement of pickup points. The conclusions of the study indicate that the strategic location of pickup points can have a statistically significant effect on increasing impulse purchases, offering valuable insights for commercial practices.
Klíčová slova: SCM; BOPS; impulsive purchases; sales floor

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 6. 3. 2023
Datum podání práce: 30. 4. 2024
Datum obhajoby: 7. 6. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/84091/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: