Výzvy využívání nákupního katalogu v kontextu B2B

Název práce: Výzvy využívání nákupního katalogu v kontextu B2B
Autor(ka) práce: Lasík, Petr
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Králová, Věra
Oponenti práce: Váchová, Lucie
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se věnuje analýze výzev spojených s využíváním nákupních katalogů v kontextu B2B, pomocí případové studie ve společnosti Škoda Auto a.s. Hlavním cílem práce je identifikovat klíčové faktory, které ovlivňují životnost nákupních katalogů, jejich příčiny a vazby na standardizaci. V rámci kvalitativního přístupu byly jako zdroje dat využity polostrukturované rozhovory s nákupními specialisty, pozorování každodenních operací a analýza interní dokumentace. Práce odkrývá, že přestože nákupní katalogy přinášejí potenciál pro zefektivnění nákupních procesů a snižování nákladů, čelí společnost Škoda Auto značným výzvám, kterým by mohla čelit využitím výsledků této práce.
Klíčová slova: Nákupní katalogy; Nepřímý nákup; E-commerce
Název práce: Challenges of Using a Purchasing Catalog in a B2B Context
Autor(ka) práce: Lasík, Petr
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Králová, Věra
Oponenti práce: Váchová, Lucie
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis focuses on analyzing the challenges associated with the use of purchasing catalogs in a B2B context, using a case study at Škoda Auto a.s. The main goal of the thesis is to identify key factors that influence the lifespan of purchasing catalogs, their causes, and their connections to standardization. Within the qualitative approach, semi-structured interviews with purchasing specialists, observation of daily operations, and analysis of internal documentation were used as data sources. The work reveals that although purchasing catalogs offer potential for streamlining purchasing processes and reducing costs, Škoda Auto faces significant challenges that could be addressed by utilizing the results of this thesis.
Klíčová slova: E-commerce; Purchasing catalogs; Indirect procurement

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 30. 9. 2021
Datum podání práce: 30. 4. 2024
Datum obhajoby: 11. 6. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/78080/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: