Analýza definice ekonomiky v počítačových hrách

Název práce: Analýza definice ekonomiky v počítačových hrách
Autor(ka) práce: Sekera, Alexandr
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Bruckner, Tomáš
Oponenti práce: Svatoš, Oleg
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá analýzou definice ekonomiky a ekonomických systémů v počítačových hrách. Jsou krátce popsány základní principy tvorby herní ekonomiky v historickém pohledu, jak se hry vyvíjely. Pro komplexní zhodnocení tvorby ekonomiky ve hře byl vytvořen seznam otázek a kritérií, které následně zodpovídaly vývojářská studia. Práce se zaměřuje na konkrétní počítačové hry se zajímavou ekonomikou, kde je následně definice ekonomiky zhodnocená na základě experimentů a rozhovorů s hráči a vývojáři. Pro definici ekonomiky ve hrách jsou identifikované významné faktory a problémy, jejich popis a srovnání z hlediska jednotlivých her, jejich náročnosti a dopadů. Nakonec jsou popsány možné principy definice herní ekonomiky, jejich výhody, nevýhody, úskalí a náročnosti na základě jednotlivých prozkoumaných her.
Klíčová slova: počítačové hry; herní ekonomika; herní vývoj; counter strike 2; gta san andreas; zaklínač 3; kingdom come deliverance; assassin’s creed 4 black flag; mafia 2; through the darkest of times; escape from tarkov; minecraft
Název práce: Analysis of Game Economy Definition
Autor(ka) práce: Sekera, Alexandr
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Bruckner, Tomáš
Oponenti práce: Svatoš, Oleg
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis deals with the analysis of the definition of economy and economic systems in computer games. The basic principles of game economics are briefly described in a historical perspective as games have evolved. In order to comprehensively evaluate the creation of an economy in a game, a list of questions and criteria was created, which were then answered by the development studios. The thesis focuses on specific computer games with interesting economies, where the definition of the economy is then evaluated based on experiments and interviews with players and developers. Significant factors and issues are identified for the definition of the economy in games, their difficulty, and impacts. Finally, possible principles for defining game economics, their advantages, disadvantages, pitfalls and challenges are described based on the individual games studied.
Klíčová slova: Computer games; game economy; game development; counter strike 2; gta san andreas; witcher 3; kingdom come deliverance; assassin’s creed 4 black flag; mafia 2; through the darkest of times; escape from tarkov; minecraft

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 10. 11. 2023
Datum podání práce: 5. 5. 2024
Datum obhajoby: 11. 6. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/86491/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: