Metody a výzvy při realizaci krátkého 3D animovaného filmu

Název práce: Metody a výzvy při realizaci krátkého 3D animovaného filmu
Autor(ka) práce: Blažek, Filip
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Truhlář, Filip
Oponenti práce: Krauz, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce zkoumá metody a výzvy při realizaci krátkého 3D animovaného filmu. V teoretické části se autor zaměřuje na obecný a všeobecně vžitý proces tvorby animovaného filmu a rozebírá jednotlivé dílčí procesy tvorby. Konkrétně pak pre-produkci, produkci, post-produkci a samotnou budoucnost projektu. Praktická část nejprve analyzuje dílo, na kterém se autor podílel. Řeší zde problémy jako časová náročnost, nedostatečná příprava v pre-produkční části či problémy s výpočetní technikou a správou objemných dat. V rámci problémů ale dává i například doporučení, jak se vyhnout problematické komunikaci a přináší přehled kolik času jednotlivé fáze zabírají. V rámci této zkušenosti je autor schopný sestavit nejrelevantnější otázky pro navazující hloubkové rozhovory s lidmi z praxe a akademické půdy. Na základě výsledků z rozhovorů jsou vytvořeny kategorie, které reflektují přístupy, doporučení a problémy napříč tvorbou krátkých 3D animovaných filmů. Autor s respondenty do hloubky rozebírá, kde vidí největší rizika při tvorbě animací a jak podobné problémy řeší. Díky odpovědím z rozhovorů má autor přehled o nejvíce stěžejních a časově náročných procesech, jako je rendering, ruční modelování nebo svícení. Dále pak jaká doporučení se nabízí v případě správy dat, volby softwarů nebo při výskytu technických problémů. Při výskytu problémů se respondenti často odkazují na fóra či uvádějí, že je důležité koukat na projekt z širší perspektivy a uvědomit si samotnou důležitost daného problému a zdali ho je třeba řešit. Všechny zjištěné aspekty byly uváženy v kontextu celého procesu vzniku 3D animace a pomohly k vytvoření edukativního videa a diagramu. Tyto materiály poskytují vhled do tvorby krátkých 3D animovaných filmů a všem lidem uvažujících o podobných projektech ukazují, co je potřeba u takových projektů zohlednit. Především pak pomáhají se zorientovat ve složitých procesech a promyslet všechny jednotlivé části.
Klíčová slova: software; výzvy; Krátký 3D animovaný film; render; procesy
Název práce: Methods and challenges in the production of a 3D animated short film
Autor(ka) práce: Blažek, Filip
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Truhlář, Filip
Oponenti práce: Krauz, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis explores the methods and challenges of making a 3D animated short film. In the theoretical part, the author focuses on the general and common process of animation filmmaking. It discusses the different sub-processes of the creation process. Specifically, pre-production, production, post-production and the future of the project itself. The practical part first analyses the work in which the author participated. It addresses issues such as time consumption, lack of preparation in the pre-production part or problems with computer technology and management of voluminous data. But within the problems, he also gives, for example, recommendations on how to avoid problematic communication and gives an overview of how much time each phase takes. Within this experience, the author can compile the most relevant questions for follow-up in-depth interviews with people from practice and academia. Based on the results from the interviews, categories are created that reflect approaches, recommendations, and issues across the production of 3D animated short films. The author discusses in depth with interviewees where they see the greatest risks in animation production and how they address similar issues. Thanks to the interview responses, the author has insight into the most pivotal and time-consuming processes, such as rendering, hand modeling, and lighting. Furthermore, what recommendations are offered when it comes to data management, choice of software, or when technical problems occur. When problems arise, respondents often refer to forums or state that it is important to look at the project from a broader perspective and realize the very importance of the problem and whether it needs to be addressed. All the aspects identified were considered in the context of the whole process of creating the 3D animation and helped to create the educational video and diagram. These materials provide insight into the creation of 3D animated short films and show all people considering such projects what needs to be considered in such projects. Above all, they help to navigate complex processes and think through all the different parts.
Klíčová slova: render; software; 3D animated short film; challenges; processes

Informace o studiu

Studijní program / obor: Multimédia v ekonomické praxi
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra multimédií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 1. 2024
Datum podání práce: 6. 5. 2024
Datum obhajoby: 13. 6. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/87200/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: