Využiti VFX a CGI při tvorbě postav ve filmovém průmyslu

Název práce: Využiti VFX a CGI při tvorbě postav ve filmovém průmyslu
Autor(ka) práce: Ihnatenko, Alina
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Bubeníček, Jan
Oponenti práce: Dušek, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce je věnována tvorbě filmových postav s využitím CGI a vizuálních efektů, konkrétně jejich animaci pomocí různých technik a nástrojů. Teoretická část obsahuje kapitoly věnované vysvětlení a rozdílům mezi pojmy VFX a CGI, jejich historii vzniku i vývoje a současnému stavu odvětví. Jedna z kapitol je zaměřena na srovnání vývoje VFX na příkladu případové studie dvou částí filmu Avatar a následnému závěru o zdokonalení technik vizuálních efektů. Zároveň se práce dotýká budoucích trendů v sektoru, zejména v kontextu umělé inteligence, a analyzuje celý proces vzniku filmu. Z hlediska VFX se dotýka technik, principů a postupů při vytváření 3D modelů postav. V praktické části bakalářské práce je záměrem otestovat AI nástroje, určené pro zachycení lidského pohybu, porovnat je s klasickou ruční animací v technice rotomation a posoudit, zda dané nástroje mají budoucnost v průmyslu. Zde jsou aplikovány teoretické poznatky na tvorbu animace postavy a její integraci do natočeného videa. Ve výsledku praktické částí se ukázalo, že se mezi testované nástroje jevil lídr a, že nástroje umělé inteligence mají značný potenciál pro budoucí využití v oblasti filmové tvorby.
Klíčová slova: 3D grafika; animace; film; filmové postavy; proces tvorby; umělá inteligence; motion capture
Název práce: Use of VFX and CGI in character creation in the film industry
Autor(ka) práce: Ihnatenko, Alina
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Bubeníček, Jan
Oponenti práce: Dušek, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The work is devoted to the creation of film characters using CGI and visual effects, and specifically their animation with the help of various techniques and tools. The theoretical part contains chapters dedicated to explanations of differences between the terms VFX and CGI, their history of origin and development, and the current state of the industry. One of the chapters is focused on comparing the development of VFX exemplified by a case study of two parts of the film Avatar, and the subsequent conclusion on the improvement of visual effects techniques. In addition, the thesis touches on future trends in the field, especially in the context of artificial intelligence, and provides the analysis of the entire process of creating a film. From the point of view of VFX, it covers techniques, principles and procedures for creating 3D character models. The practical part of the thesis is aimed at testing AI tools intended for capturing human movement, comparing them with classic manual animation in the rotomation technique, and assessing whether the given tools have a future in the industry. Theoretical knowledge is applied to the creation of character animation and its integration into the filmed video. As a result of the practical part, it became clear that the leader emerged among the tested tools and that artificial intelligence tools have considerable potential for future use in the field of filmmaking.
Klíčová slova: 3D graphics; film; film characters; animation; creation process; artificial intelligence; motion capture

Informace o studiu

Studijní program / obor: Multimédia v ekonomické praxi
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra multimédií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 22. 1. 2024
Datum podání práce: 6. 5. 2024
Datum obhajoby: 13. 6. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/87173/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: