Instagram jako marketingový nástroj v podnikatelské činnosti

Název práce: Instagram jako marketingový nástroj v podnikatelské činnosti
Autor(ka) práce: Serkebayeva, Kamila
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Syrovátková, Jana
Oponenti práce: Netolický, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Instagram je v současnosti jednou z nejlepších platforem pro organický růst jakékoli společnosti. Prostřednictvím této platformy mohou podniky zvýšit své příjmy a přilákat nové zákazníky. Používání této sociální sítě je v dnešní době nezbytné. Mým hlavním cílem bude prozkoumat tuto platformu, různé typy propagace na této sociální síti a zjistit, které z nich v praxi fungují nejlépe. Jedná se o různé typy propagace a prodeje: například influencer marketing, targeting, placené příspěvky, giveaway, propagace přes Reels, hashtagy apod. Na závěr poradím podnikům, na které z těchto nástrojů by se měly zaměřit více. Základ mé práce tvoří 2 hlavní části: jedná se o teoretickou část, kde popisuji historii platformy Instagram a její vývoj v průběhu let, zkoumám a popisuji různé typy propagace na této platformě. Dále následuje 2. část – výzkum, kde zkoumám různé typy propagace na Instagramu a vyslovuji o nich různé hypotézy, které mohou, ale nemusí být pravdivé. Číselné údaje (počet lajků, počet sledujících a jejich aktivita apod.) čerpám z aktuálních instagramových stránek podniků. Součástí výzkumu je také rozhovor s odbornicí na digitální marketing na Instagramu ze společnosti NewLook Marketing.
Klíčová slova: propagace; Instagram; podnik; influencer marketing; online marketing
Název práce: Instagram as a marketing tool for business activities
Autor(ka) práce: Serkebayeva, Kamila
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Syrovátková, Jana
Oponenti práce: Netolický, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Instagram is currently one of the best platforms for organic growth for any company. Through this platform, businesses can increase their revenue and attract new customers. Using this social network is essential nowadays. My main objective is to explore this platform, the different types of promotion on this social network and find out which ones work best in practice. These are different types of promotion and sales: for example, influencer marketing, targeting, paid posts, giveaways, promotion through Reels, hashtags, etc. In conclusion, I will advise businesses on which of these tools they should pay more attention to. The basis of my bachelor's thesis consists of 2 main parts: the theoretical part where I describe the history of the Instagram platform and its evolution over the years, I describe the different types of promotion on this platform. Then comes part 2 - the research, where I explore different types of Instagram promotion and make various hypotheses about them, which may or may not be true. I draw the numerical data (number of likes, number of followers and their activity, etc.) from actual Instagram pages of businesses. The research also includes an interview with a digital marketing expert on Instagram from the company NewLook Marketing.
Klíčová slova: business; Instagram; online marketing; promotion; influencer marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Informační média a služby
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra systémové analýzy

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 10. 2023
Datum podání práce: 6. 5. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: