Další vzdělávání žen ve výkonu trestu a jeho dopad na český trh práce v roce 2024
Název práce: | Další vzdělávání žen ve výkonu trestu a jeho dopad na český trh práce v roce 2024 |
---|---|
Autor(ka) práce: | Gregorová, Johana |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Barák, Vladimír |
Oponenti práce: | Rotschedl, Jiří |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Cíl této práce se zaměřuje na mapování vzdělávacích programů poskytovaných ženám ve výkonu trestu odnětí svobody a jejich potenciální dopad na integraci na trh práce. Teoretická část vychází z konceptu lidského kapitálu a teorie diskriminace a dále se zabývá zmapováním dostupných vzdělávacích programů ve věznicích. Praktická část využívá dotazníkového šetření provedeného ve dvou českých ženských věznicích, které zkoumá možnosti vzdělávání pro ženy ve výkonu trestu a identifikuje překážky, jež mohou bránit jejich účasti na vzdělávacích programech. V praktické časti jsou výzkumné otázky na základě dotazníkového šetření vyhodnoceny. V závěru práce je prezentován můj osobní pohled na současnou nabídku vzdělávacích programů a též jsou zde navrženy možnosti na vylepšení podpory vzdělávání žen ve věznicích s cílem posílení jejich motivace se dále edukovat a posílit integraci na trh práce a do společnosti. |
Klíčová slova: | ženy ve vězení ; výkon trestu ; vzdělávání; integrace; trh práce |
Název práce: | Further Education of Women in Correctional Facilities and Its Impact on the Czech Labor Market in 2024 |
---|---|
Autor(ka) práce: | Gregorová, Johana |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Barák, Vladimír |
Oponenti práce: | Rotschedl, Jiří |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The aim of this thesis focuses on mapping educational programs provided to women serving a prison sentence and their potential impact on integration into the labour market. The theoretical part is based on the concept of human capital and discrimination theory, and further deals with the analysis of available educational programs in individual prisons. The practical part utilizes a questionnaire survey conducted in two Czech women's prisons, which examines the educational opportunities for women serving a prison sentence and identifies barriers that may hinder their participation in educational programs. In the practical part, I also evaluated the established hypotheses based on the questionnaire survey. In the conclusion of the thesis, I presented my perspective on the current offerings of educational programs and proposed options to enhance support for women's education in prisons with the aim of strengthening their motivation to learn and enhancing integration into society and the labour market. |
Klíčová slova: | serving a sentence; education; integration; women in prison; labour market |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Národní hospodářství |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Národohospodářská fakulta |
Katedra: | Katedra hospodářské a sociální politiky |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 20. 2. 2024 |
---|---|
Datum podání práce: | 8. 5. 2024 |
Datum obhajoby: | 4. 6. 2024 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/87633/podrobnosti |