Didaktická analýza učiva o dlouhodobém majetku v předmětu účetnictví na obchodních akademiích

Název práce: Didaktická analýza učiva o dlouhodobém majetku v předmětu účetnictví na obchodních akademiích
Autor(ka) práce: Klíma, Tomáš
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Fišerová, Marie
Oponenti práce: Berková, Kateřina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce je zaměřena na didaktickou analýzu učiva o dlouhodobém majetku v předmětu účetnictví na obchodní akademii – konkrétně v druhém koncentrickém okruhu. První část je zaměřena na teoretické aspekty a principy středoškolského vzdělávání ekonomického zaměření. Druhá část teoreticky popisuje oblast dlouhodobého majetku z pohledu účetní jednotky – zejména legislativu a praxi účtování. Třetí část se věnuje uchopení tematického celku účtování dlouhodobého majetku z pohledu kurikulárních dokumentů – popisuje vymezení této problematiky v RVP vydávaném Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy a nabízí variantu překlopení do ŠVP obchodní akademie. Předposlední část práce je zaměřena na možné didaktické uchopení tematického celku v předmětu účetnictví ve 3. ročníku obchodní akademie. Zpracování je členěné do jednotlivých vyučovacích hodin, přičemž každá hodina má stanovený cíl a nabízí postup, jak těchto cílů dosáhnout. Součástí každé podkapitoly jsou i didaktické pomůcky jako prezentace s teoretickým ukotvením dané problematiky nebo pracovní listy s neřešenými účetními případy. Závěrečná část práce zjišťuje zpětnou vazbu žáků třetího ročníku obchodní akademie na metodické zpracování tématu.
Klíčová slova: dlouhodobý majetek; účetnictví; obchodní akademie; kurikulární dokumenty; výuka účetnictví; didaktika; vyučovací hodina
Název práce: Didactic analysis of the curriculum on long-term assets in the subject of accounting at business academies
Autor(ka) práce: Klíma, Tomáš
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Fišerová, Marie
Oponenti práce: Berková, Kateřina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This paper focuses on didactic analysis of the curriculum regarding long-term assets in the subject of accounting at a business academy – specifically in the second concentric circle. The first part is focused on theoretical aspects and principles of secondary education with an economic focus. The second part theoretically describes long-term assets from the perspective of the accounting unit – especially legislation and accounting practice. The third part deals with the grasp of the thematic unit of accounting for long-term assets from the perspective of curriculum documents – it describes the delineation of this issue in the Framework Educational Program issued by the Ministry of Education, Youth and Sports, and offers a variant for inclusion in the School Educational Program of the business academy. The penultimate part of this paper focuses on possible didactic approaches to the thematic unit in the subject of accounting in the 3rd year of the business academy. The text is divided into individual teaching hours, each with a defined objective and offers a procedure for achieving these objectives. Each subchapter also includes didactic aids such as presentations with theoretical grounding of the given issue or worksheets with blank accounting examples. The final part of the paper gathers feedback from third-year students of the business academy on the methodological handling of the topic.
Klíčová slova: teaching hour; curriculum documents; accounting education; didactics; business academy; long-term assets; accounting

Informace o studiu

Studijní program / obor: Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra didaktiky ekonomických předmětů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 6. 11. 2023
Datum podání práce: 11. 5. 2024
Datum obhajoby: 7. 6. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/86446/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: