Determinanty přijetí technologie UI spotřebiteli v evropských bankovních službách: Porozumění vlivu bezpečnosti a soukromí

Název práce: Determinants of Consumer Adoption of AI Technology in European Banking Services: Understanding the Influence of Security and Privacy
Autor(ka) práce: Stamenic, Pavle
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Hudík, Marek
Oponenti práce: Sáenz de Viteri Vázquez, Andrea
Jazyk práce: English
Abstrakt:
This thesis explores the critical factors influencing European consumers' adoption of Artificial Intelligence (AI) in banking, with a special focus on security and privacy concerns. By using the Technology Acceptance Model (TAM) as a framework, this research examines perceptions of usefulness and ease of use, alongside attitudes, knowledge, and social influences, to determine their impact on the willingness to engage with AI banking services. A cross-sectional survey of 103 European banking customers reveals that perceived ease of use, attitudes, and security and privacy concerns are crucial factors in adopting AI banking services. The findings offer strategic implications for banks and policymakers to promote AI integration aligned with consumer expectations, emphasizing the need for clear communication of security measures and how they are protecting their customers data.
Klíčová slova: Artificial Intelligence; Customer Intention ; Security and Privacy; Banking Sector
Název práce: Determinanty přijetí technologie UI spotřebiteli v evropských bankovních službách: Porozumění vlivu bezpečnosti a soukromí
Autor(ka) práce: Stamenic, Pavle
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Hudík, Marek
Oponenti práce: Sáenz de Viteri Vázquez, Andrea
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Tato diplomová práce zkoumá klíčové faktory ovlivňující přijetí umělé inteligence (UI) v bankovnictví evropskými spotřebiteli, se zvláštním zaměřením na obavy týkající se bezpečnosti a soukromí. Využitím modelu přijetí technologie (Technology Acceptance Model – TAM) jako rámce zkoumá tato studie vnímání užitečnosti a snadnosti použití společně s postoji, znalostmi a sociálními vlivy, aby určila jejich dopad na ochotu zapojit se do bankovních služeb využívajících UI. Průřezové šetření 103 evropských bankovních klientů ukazuje, že vnímaná snadnost použití, postoje a obavy týkající se bezpečnosti a soukromí jsou zásadní faktory při přijímání bankovních služeb využívajících UI. Zjištění nabízejí strategické implikace pro banky a politické tvůrce s cílem podpořit integraci UI v souladu s očekáváními spotřebitelů, přičemž zdůrazňují potřebu robustní bezpečnosti a transparentních praktik ochrany soukromí.
Klíčová slova: umělá inteligence; zákaznický záměr; bezpečnost a soukromí; Bankovní sektor

Informace o studiu

Studijní program / obor: International Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra manažerské ekonomie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 11. 2023
Datum podání práce: 14. 5. 2024
Datum obhajoby: 19. 6. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/86737/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: