Jak zlepšit merchandisingový byznys profesionálního hokejového týmu finské ligy?

Název práce: How to improve the merchandising business of the Finnish League professional hockey team Oulun Kärpät?
Autor(ka) práce: Soukka, Sakari Salomo
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Machek, Martin
Oponenti práce: Paihonen, Sami
Jazyk práce: English
Abstrakt:
The goal of this thesis was to measure and analyze the current state of the merchandising of Oulun Kärpät, and to provide suggestions on how to improve their merchandising. To do that, the researcher needed to identify the most important factors affecting the purchase intention of Kärpät merchandise. To measure the current state of the merchandising and rank the most important factors, a survey was developed based on a literature review on previous research on the topic. The data from the survey (n = 1741) was analyzed using exploratory and confirmatory factor analyses and regression analysis. The factors chosen based on the literature review explained 75% of the variance in the purchase intention toward Kärpät merchandise, and the three most important factors were attitude, products & selection, and the brand of Kärpät. Based on the results, the research suggests that Kärpät should expand their merchandise selection and release merchandise with a more neutral aesthetic appeal.
Klíčová slova: Oulun Kärpät; Purchase Intention; Sports Marketing; Sports Merchandise
Název práce: Jak zlepšit merchandisingový byznys profesionálního hokejového týmu finské ligy?
Autor(ka) práce: Soukka, Sakari Salomo
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Machek, Martin
Oponenti práce: Paihonen, Sami
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Cílem této práce bylo změřit a analyzovat současný stav merchandisingu Oulun Kärpät a poskytovat návrhy, jak zlepšit jejich merchandising. Udělat to, výzkumník potřeboval identifikovat nejdůležitější faktory ovlivňující záměr nákupu Zboží Kärpät. Změřit aktuální stav merchandisingu a zařadit co nejvíce důležitých faktorů byl vypracován průzkum založený na přehledu literatury o předchozím výzkumu téma. Údaje z průzkumu (n = 1741) byly analyzovány pomocí exploratorních a konfirmačních faktorové analýzy a regresní analýza. Faktory zvolené na základě přehledu literatury vysvětlil 75 % rozdílů v záměru nákupu vůči zboží Kärpät a tři nejdůležitější faktory byly přístup, produkty a výběr a značka Kärpät. Na základě na základě výsledků výzkum naznačuje, že Kärpät by měl rozšířit svůj výběr zboží a uvolnit zboží s neutrálnější estetickou přitažlivostí.
Klíčová slova: Sportovní marketing; Nákupní záměr; Sportovní zboží; Oulun Kärpät

Informace o studiu

Studijní program / obor: International Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 14. 11. 2022
Datum podání práce: 14. 5. 2024
Datum obhajoby: 19. 6. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/83243/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: