Srovnání kompetencí členů VŠE CREW 2024 z hlediska seniority a návrh vzdělávacích metod pro zlepšení úrovně kompetencí

Název práce: Srovnání kompetencí členů VŠE CREW 2024 z hlediska seniority a návrh vzdělávacích metod pro zlepšení úrovně kompetencí
Autor(ka) práce: Kropáčková, Tereza
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Cejthamr, Václav
Oponenti práce: Rey, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem práce je srovnání kompetencí členů VŠE CREW 2024 z hlediska pracovní seniority a příprava návrhu vhodných vzdělávacích metod pro zlepšení úrovně jejich kompetencí. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy týkající se kompetencí a sestavování listu kompetencí, seniority, hodnocení kompetencí pomocí modelu CAT a assessment centra, a pojmy související s development centrem a talent programem jako nástrojem pro rozvoj kompetencí. V praktické části byly teoretické poznatky aplikovány na členy stáže VŠE CREW. Pomocí metody focus group byl nadefinován list kompetencí člena VŠE CREW, následně byly hodnoceny úrovně kompetencí juniorních a seniorních členů VŠE CREW vprůběhu assessment centra. S použitím statistické metody dvouvýběrového Mann-Whitney U testu pronezávislé vzorky byla ověřena hypotéza, zda mezi mediány výsledků juniorních a seniorních členů VŠE CREW existují statisticky významné rozdíly a na základě výsledků assessment centra byly doporučeny aktivity development centra pro rozvoj jednotlivých kompetencí.
Klíčová slova: Kompetence; List kompetencí; Focus group; Assessment centrum; Development centrum; Seberozvoj; Motivace zaměstnanců; Talent management; Seniorita; VŠE CREW; Seznamováky; Stáž
Název práce: Comparison of the competencies of VŠE CREW 2024 members in terms of seniority and proposal of educational methods to improve the level of competencies
Autor(ka) práce: Kropáčková, Tereza
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Cejthamr, Václav
Oponenti práce: Rey, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis aims to compare the competencies of VŠE CREW 2024 members in terms of seniority and to develop a proposal for appropriate training methods to improve their competencies. The theoretical part explains the basic concepts related to competencies and the compilation of the competence list, seniority influencing competencies, competence assessment using the CAT model and assessment centre, and concepts related to the development centre and talent programme as a tool for competence development. In the practical part, the theoretical knowledge was applied to the members of the VŠE CREW internship. Using the focus group method, the competency sheet of the VŠE CREW members was defined, and then the competency levels of junior and senior VŠE CREW members were assessed during the assessment centre. Using the statistical method of two-sample Mann-Whitney U test for independent samples, the hypothesis was tested whether there were statistically significant differences between the median scores of junior and senior members of the VŠE CREW. Based on the assessment centre results, development centre activities were recommended to develop individual competencies.
Klíčová slova: Employee motivation; Talent management; Competencies; Competecy list; Focus group; Assessment centre; Development centre; Self-development; VŠE CREW; Seniority; Seznamováky; Internship

Informace o studiu

Studijní program / obor: Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 31. 1. 2024
Datum podání práce: 15. 5. 2024
Datum obhajoby: 4. 6. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/87332/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: