Analýza českého trhu s elektromobily a doporučení strategie pro vstup nové firmy

Název práce: Analýza českého trhu s elektromobily a doporučení strategie pro vstup nové firmy
Autor(ka) práce: Janovská, Gabriela
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Hönig, Vladimír
Oponenti práce: Procházka, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Výroba a prodej elektromobilů v Evropě za poslední roky rapidně roste. Mezi státy, které tomuto trendu ale v takové míře nepodléhají, je Česká republika. Tato bakalářská práce má za cíl porovnat situaci na českém trhu s požadavky zákazníků a následně navrhnout strategii pro automobilové firmy. Tři klíčové požadavky českých zákazníků na nákup elektromobilu jsou analyzovány na základě veřejně dostupných dat o elektromobilech a automobilovém průmyslu obecně. Výsledky ukazují, že požadavky jsou splněny pro určitý typ zákazníků, především ty, kteří mají vysoký roční nájezd, možnost instalace domácí nabíjecí stanice nebo často zastavují na čerpacích stanicích. Doporučená strategie pro firmy je tedy zaměřit se na tyto zákazníky, poskytovat řešení pro řidiče bez možnosti instalace domácí nabíjecí stanice a edukovat o elektromobilitě a jejích benefitech.
Klíčová slova: Elektromobilita; Požadavky zákazníků; Spotřební chování; Automobily; Návratnost investice
Název práce: The Analysis of the Czech Electric Vehicle Market and Recommendation for Entry Strategy for a New Firm
Autor(ka) práce: Janovská, Gabriela
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Hönig, Vladimír
Oponenti práce: Procházka, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The production and sale of electric vehicles in Europe have been rapidly increasing in recent years. However, the Czech Republic has not embraced this trend to the same extent as other countries. This bachelor's thesis aims to compare the situation in the Czech market with customer expectations and subsequently propose a strategy for automotive companies. Three key requirements of Czech customers for purchasing electric vehicles are analyzed based on publicly available data on electromobility and the automotive industry in general. The results indicate that these requirements meet the needs of a certain group of customers, particularly those with high annual mileage, the ability to install a home charging station, or frequent visits to charging stations for reasons other than refueling. The recommended strategy for companies is therefore to focus on these customers, provide solutions for drivers without the possibility of installing a home charging station, and educate about electromobility and its benefits.
Klíčová slova: Electromobility; Automobiles; Consumer behavior; Cost curve; Customer requirements

Informace o studiu

Studijní program / obor: Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra strategie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 11. 2023
Datum podání práce: 15. 5. 2024
Datum obhajoby: 17. 6. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/86898/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: