Organizace, příprava a management pavilonu Kazachstánu na 59. bienále současného umění v Benátkách
Název práce: | Organizace, příprava a management pavilonu Kazachstánu na 59. bienále současného umění v Benátkách |
---|---|
Autor(ka) práce: | Abdrakhmanova, Alima |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Hucková, Barbara |
Oponenti práce: | Grosman, Jakub |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Tato práce je věnována prvnímu národnímu pavilonu Republiky Kazachstán na Benátském bienále současného umění. Umělecká komunita Kazachstánu se tento pavilon snažila vytvořit od roku 2005, přičemž čelila obrovským obtížím spojeným jak se státní byrokracií, tak s nedostatkem financí. Otevření pavilonu v roce 2022 se bohužel prolínalo s tragickými lednovými událostmi v Kazachstánu a válkou mezi Ruskem a Ukrajinou, ale navzdory tomu se díky neuvěřitelnému úsilí organizátorů národní pavilon Kazachstánu podařilo otevřít. Hlavní myšlenkou výstavy v pavilonu je umělecká propagace konceptu „Nové geniality“, založeného na textech a myšlenkách kazašského umělce, spisovatele a vynálezce Sergeje Kalmykova. Organizátoři se záměrně vyhnuli představování postkoloniálních klišé asijských zemí, a díky tomu získali vážné uznání ve světovém uměleckém tisku. V teoretické části je zdůrazněna důležitost propagace současného umění v zahraničí pro každou zemi; popisují se různé druhy světových bienále a podrobně se vysvětluje, jak se organizují výstavy v národních pavilonech. V praktické části autorka podrobně popisuje účast Kazachstánu na 59. Bienále, počínaje přípravami a konče ukončením výstavy.Bienále - počínaje přípravami a závěrečným zhodnocením výstavy. Cílem práce je zkoumání a hodnocení úspěchu debutového národního pavilonu Kazachstánu na Benátském bienále současného umění. V této práci jsou rovněž zjišťovány cíle organizátorů výstavy a jejich dosažení. V průběhu práce je provedeno srovnání s velmi podobným pavilonem Nepálu, které odhaluje zajímavé detaily. Práce využívá dostupné zdroje a také informace získané z polostrukturovaných rozhovorů se členy týmu připravujícího pavilon a dalšími odborníky v oblasti art managementu v Kazachstánu. V závěru autorka dokazuje hypotézu vytyčenou na začátku práce, že účast Kazachstánu s jeho národním pavilonem na Benátském bienále měla pozitivní vliv na vnímání umění této země ve světě, na kariéru účastníků pavilonu (kurátorů, komisařů a umělců) a zajistila účast Kazachstánu na Bienále na pravidelné bázi.V závěru autorka dokazuje hypotézu vytyčenou na začátku práce, a to že účast Kazachstánu s jeho národním pavilonem na Benátském bienále měla pozitivní vliv na vnímání umění této země ve světě, na kariéru účastníků pavilonu (kurátorů, komisařů a umělců) a zajistila účast Kazachstánu na Bienále na pravidelné bázi. |
Klíčová slova: | Benátské bienále; Národní pavilon; Organizace výstavy |
Název práce: | Organization, preparation and management of the first Kazakhstan Pavilion at the Venice Biennale of Contemporary Art |
---|---|
Autor(ka) práce: | Abdrakhmanova, Alima |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Hucková, Barbara |
Oponenti práce: | Grosman, Jakub |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This work is dedicated to the First National Pavilion of the Republic of Kazakhstan at the Venice Biennale of Contemporary Art. Since 2005, the art community of Kazakhstan has been striving to establish a National Pavilion at the Venice Biennale, facing enormous difficulties related to both state bureaucracy and lack of funding. The opening of the pavilion in 2022 coincided with the tragic January events in Kazakhstan and the war between Russia and Ukraine, but despite this, through the incredible efforts of the organizers, the National Pavilion of Kazakhstan was realized. The main idea of the exhibition in the pavilion is the art promotion of the concept of "New Genius," based on the texts and ideas of the Kazakh artist, writer, and inventor Sergey Kalmykov. The organizers consciously moved away from the idea of presenting postcolonial clichés of Asian countries, and as a result, received serious recognition in the international art press. The theoretical part reveals the importance of promoting contemporary art abroad for any country; it discusses various types of world biennales and provides a detailed description of how exhibitions are organized in national pavilions. In the practical part, the author describes in detail Kazakhstan's participation in the 59th Biennale, from the preparation process to the conclusion of the exhibition. The aim of the work is to investigate and assess the success of Kazakhstan's debut national pavilion at the Venice Biennale of Contemporary Art. This work also explores the goals of the exhibition's organizers and their achievement. During the work, a comparison is made with the very similar pavilion of Nepal, uncovering interesting details. The work uses available sources, as well as information obtained from semi-structured interviews with the commissioner and curator of the project and other experts from the field of art management of Kazakhstan. In conclusion, the author proves the hypothesis put forward at the beginning of the work that Kazakhstan's participation with its national pavilion at the Venice Biennale had a positive impact on the perception of the country's art worldwide, on the careers of the pavilion's participants (curators, commissioners, and artists), and ensured Kazakhstan's participation in the Biennale on a regular basis. |
Klíčová slova: | Venice Biennale; National pavilion; Exhibition organization |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Arts Management |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra Arts managementu |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 28. 2. 2023 |
---|---|
Datum podání práce: | 15. 5. 2024 |
Datum obhajoby: | 11. 6. 2024 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/84115/podrobnosti |