Daňová gramotnost studentů středních a vysokých škol v ČR
Název práce: | Daňová gramotnost studentů středních a vysokých škol v ČR |
---|---|
Autor(ka) práce: | Hubatková, Aneta |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Slintáková, Barbora |
Oponenti práce: | Vančurová, Alena |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce se zabývá daňovou gramotností studentů středních a vysokých škol v České republice. Nejprve jsou definovány a diskutovány pojmy gramotnost, finanční gramotnost a daňová gramotnost. Následně jsou prezentovány poznatky z výzkumů provedených v zahraničí i v České republice v oblasti daňové gramotnosti. Hlavní část práce je věnována analýze dat získaných prostřednictvím dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 150 studentů. K analýze dat byla použita statistická metoda, konkrétně chí-kvadrát test nezávislosti. Výsledky ukazují, že 43 % studentů má výbornou, 50 % dobrou a 7 % nedostatečnou daňovou gramotnost. Bylo analyzováno celkem 11 faktorů, přičemž na úroveň daňových znalostí má statisticky významný vliv například zaměření navštěvované školy, absolvování předmětu zaměřeného na daně a zkušenost s podáváním daňového přiznání. |
Klíčová slova: | daňová gramotnost; studenti středních škol; studenti vysokých škol; dotazníkové šetření; chí-kvadrát test nezávislosti |
Název práce: | Tax literacy of secondary and university students in the Czech Republic |
---|---|
Autor(ka) práce: | Hubatková, Aneta |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Slintáková, Barbora |
Oponenti práce: | Vančurová, Alena |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This bachelor thesis deals with the tax literacy of secondary and university students in the Czech Republic. First, the concepts of literacy, financial literacy and tax literacy are defined and discussed. Subsequently, findings from research conducted abroad and in the Czech Republic in the field of tax literacy are presented. The main part of the paper is devoted to the analysis of data obtained through a questionnaire survey in which 150 students participated. The statistical method, namely chi-square test of independence, was used to analyse the data. The results show that 43% of the students have excellent, 50% have good and 7% have poor tax literacy. A total of 11 factors were analysed, with statistically significant effects on the level of tax knowledge, such as the school attended, having taken a tax course and experience in filing tax returns. |
Klíčová slova: | high school students; college students; questionnaire survey; chi-square test of independence; tax literacy |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Finance |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta financí a účetnictví |
Katedra: | Katedra veřejných financí |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 18. 3. 2024 |
---|---|
Datum podání práce: | 25. 5. 2024 |
Datum obhajoby: | 12. 6. 2024 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/87639/podrobnosti |