Gamifikace na sociální síti Instagram bankovní instituce XY

Název práce: Gamifikace na sociální síti Instagram bankovní instituce XY
Autor(ka) práce: Bílá, Karolína
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Sudzina, František
Oponenti práce: Grosová, Stanislava
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá gamifikací komunikace bankovních institucí na sociální sítí Instagram. Teoretická část se bude zabývát bankovními institucemi, sociálními sítěmi obecně, Instagramem a také samotnou gamifikací, jako nástrojem marketingové komunikace. Praktická část se bude věnovat kvantitativnímu výzkumu, který bude proveden na základě dat z anonymního dotazníkového šetření,vyhodnocení 4 hypotéz a následným doporučením pro bankovní instituce. Cílem práce je zjistit, jak aktivní uživatelé Instagramu reagují na gamifikační prvky bankovních institucí a na základě tohoto zjištění poskytnout doporučení pro banky, jak efektivněji komunikovat gamifikační prvky na svých Instagramových profilech, aby nalákaly více nových klientů, nebo si udržely stávající. Způsob dosažení cíle bude pomocí sběru dat z dotazníkového šetření, následnému vyhodnocení 4 hypotéz a na jejich základě poté doporučení pro banky, jak lépe využívat gamifikaci, jako marketingový nástroj. Doporučení bude stanoveno na základě zbylých dat z dotazníkového šetření, vyhodnocených hypotéz a také z dosavadních zkušeností ze zaměstnání jako správce sociálních sítí pro banku.
Klíčová slova: Sociální sítě; Instagram; Gamifikace; Banka; Komunikace; Marketing
Název práce: Gamification on the Instagram social network of the banking institution XY
Autor(ka) práce: Bílá, Karolína
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Sudzina, František
Oponenti práce: Grosová, Stanislava
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis focuses on the gamification of communication of banking institutions on the social network Instagram. The theoretical part will be focused on banking institutions, social networks in general, Instagram and gamification itself as a tool of marketing communication. The practical part will be devoted to quantitative research, which will be conducted using data from an anonymous questionnaire survey, followed by recommendations for banking institutions. The objective of this thesis is to find out how active Instagram users react to gamification elements of banking institutions and to use these findings to provide recommendations for banks on how to communicate gamification elements on their Instagram profiles more effectively in order to attract more new clients or retain existing ones. The method of achieving the goal will be by collecting data from a questionnaire survey, followed by an evaluation of the 4 hypotheses and then making recommendations for banks on how to better use gamification as a marketing tool. The recommendation will be identified using the remaining data from the questionnaire survey, the results of the hypotheses and from existing experience as a social media manager for a bank.
Klíčová slova: Communication; Gamification; Social media; Instagram; Bank; Marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Informační management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra systémové analýzy

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 10. 10. 2023
Datum podání práce: 26. 6. 2024
Datum obhajoby: 7. 10. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/85904/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: