Vliv time managementu na akademický úspěch vysokoškoláků
Název práce: | Vliv time managementu na akademický úspěch vysokoškoláků |
---|---|
Autor(ka) práce: | Horáková, Lucie |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Sabolovič, Mojmír |
Oponenti práce: | Tripes, Stanislav |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Cílem této diplomové práce je prozkoumat vztah mezi time managementem a studijními výsledky, úrovní stresu a rozdíly mezi studenty prezenčního a kombinovaného studia. Diplomová práce využívá validovanou škálu Time Management Behavior Scale (TMBS). Prostřednictvím TMBS je zkoumán vliv na studijní výsledky a úroveň stresu u vysokoškolských studentů. Dotazníkové šetření bylo provedeno se 103 respondenty z bakalářských, magisterských a doktorských studijních programů v České republice. Práce využívala explorativní faktorovou analýzu, ze které byly extrahovány tři faktory explikující praktikování time managementu. Celkem bylo vytvořeno pět hierarchických regresních modelů, ze kterých pouze jeden byl signifikantní. Výsledky ukázaly, že time management významně snižuje úroveň prožívaného stresu z nedostatečné kontroly nad vlastním časem. Ačkoliv se nepodařilo prokázat přímý vliv time managementu na studijní výsledky, tak práce přináší zjištění, že time management má vliv pro zvýšení pocitu kontroly studentů nad svým časem. Pocit kontroly nad časem může být dále zkoumáno v oblasti duševního zdraví studentů se zaměřením na akademický stres. |
Klíčová slova: | studijní výsledky; organizace času; time management; akademický úspěch; vysokoškoláci |
Název práce: | The impact of time management on the academic success of university students |
---|---|
Autor(ka) práce: | Horáková, Lucie |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Sabolovič, Mojmír |
Oponenti práce: | Tripes, Stanislav |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The aim of this thesis is to investigate the relationship between time management and learning outcomes, stress levels and differences between full-time and combined students. The validated Time Management Behavior Scale (TMBS) is used in this thesis. Through the TMBS, the effect on learning outcomes and stress levels of undergraduate students is examined. A questionnaire survey was conducted with 103 respondents from bachelor, master and doctoral degree programmes in the Czech Republic Three factors were derived from the exploratory factor analysis used in the study to explain time management practices. Five hierarchical regression models were created in all, but only one of them showed statistical significance. The results showed that effective time time management significantly reduced the level of stress experienced from lack of control over one's own time. While a direct correlation between time management and academic achievement could not be established, the paper's findings indicate that time management plays a significant role in giving students a greater sense of control over their time. With an emphasis on academic stress, the concept of control over time can be further investigated in the field of student mental health. |
Klíčová slova: | time management; academic success; academic performance; college students |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Management |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta managementu |
Katedra: | Katedra managementu |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 24. 8. 2023 |
---|---|
Datum podání práce: | 28. 6. 2024 |
Datum obhajoby: | 20. 8. 2024 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/85169/podrobnosti |