Budování athlete brand image na Instagramu: Komparace vlivu obsahu postů na placenou spolupráci a follower engagement v kontextu atletiky

Název práce: Budování athlete brand image na Instagramu: Komparace vlivu obsahu postů na placenou spolupráci a follower engagement v kontextu atletiky
Autor(ka) práce: Hálová, Adéla
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Šimáček, Petr
Oponenti práce: Závodný Pospíšil, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá vlivy působící na tvorbu athlete brand image na vybrané sociální síti. Cílem práce je komparace příspěvků mezi vybranými atlety v návaznosti na jednotlivé dimenze MABI, follower engagement a pohlaví. Zmíněné vlivy jsou charakterizovány v literární rešerši a tvoří podklad pro tvorbu výzkumných otázek a hypotéz. Sběr dat probíhá prostřednictvím pozorování aktivity vybraných sportovců na sociální síti Instagram. Následně jsou uplatněny statistické testy v podobě Chí-kvadrátu testu nezávislosti, Studentova t-testu a Welchova t-testu pro ověření hypotéz. Výsledky prokazují rozdílnost ve follower engagementu u jednotlivých pohlaví a významnost vlivů dimenzí MABI.
Klíčová slova: Athlete brand image; Sponzoring; Follower engagement
Název práce: Building athlete brand image on Instagram: comparing the impact of post content on paid engagement and follower engagement in the context of athletics
Autor(ka) práce: Hálová, Adéla
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Šimáček, Petr
Oponenti práce: Závodný Pospíšil, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis deals with the influences on the creation of athlete brand image on a selected social network. The aim of the work is to compare the posts between the selected athletes in relation to the different dimensions of MABI, follower engagement and gender. The aforementioned influences are characterized in the literature review and form the basis for the development of the research questions and hypotheses. Data collection is conducted by observing the activity of selected athletes on the social network Instagram. Subsequently, statistical tests in the form of Chi-squared test of independence, Student's t-test and Welch's t-test are applied to test the hypotheses. The results demonstrate gender differences in follower engagement and the significance of the effects of MABI dimensions.
Klíčová slova: Sponsoring; Follower engagement; Athlete brand image

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra společenských věd

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 9. 2023
Datum podání práce: 30. 6. 2024
Datum obhajoby: 21. 8. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/85514/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: