Politická participace skrze sociální média

Název práce: Politická participace skrze sociální média
Autor(ka) práce: Kolář, Adam
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Šimůnková, Klára
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá tím, jak sociální média ovlivňují politickou angažo-vanost mladých lidí (18-30 let) v České republice, zejména během prezidentských voleb v roce 2023. Zjišťuje, zda sociální sítě napomáhají mladým lidem aktivně se zapojit do politiky, a zkoumá, jak se odlišuje politická aktivita mezi skupinami na základě věku, pohlaví a typu vzdělání. Teoretická část práce nabízí literární rešerši zaměřenou na vysvětlení politické participace a pojmů spojených s tímto tématem. Práce taktéž zkoumá myšlenku slacktivismu a jeho dopad na politickou angažova-nost. Praktická část představuje výzkum a replikovanou studii. Z literární rešerše současně vyplynula výzkumná otázka a následně hypotézy. Dále práce představuje a interpretuje výsledky a jejich analýzu a navrhuje doporučení pro další výzkum. V závěrečné kapitole je celá práce shrnuta.
Klíčová slova: politická participace; sociální média; angažovanost; mladí lidé; komunikace
Název práce: Political participation through social media
Autor(ka) práce: Kolář, Adam
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Šimůnková, Klára
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis examines how social media influences political engagement among young people (18-30 years old) in the Czech Republic, especially during the 2023 presidential elections. It investigates whether social networks help young people to actively engage in politics and explores how political activity differs between groups based on age, gender and type of education. The theoretical part of the thesis offers a literature search aimed at explaining political participation and concepts related to this topic. The thesis also explores the idea of slacktivism and its impact on political engagement. The practical part presents research and a replicated study. At the same time, the literature search yielded the research question and subsequently the hypotheses. Furthermore, the thesis presents and interprets the results and their analysis and proposes recommendations for further research. The final chapter summarizes the entire thesis.
Klíčová slova: social media; engagement; young people; communication ; political participation

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 9. 2023
Datum podání práce: 30. 6. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: