Sponzorovaný obsah na Instagramu: vliv influencera na vnímání brandu spotřebitelem

Název práce: Sponzorovaný obsah na Instagramu: vliv influencera na vnímání brandu spotřebitelem
Autor(ka) práce: Šanderová, Denisa
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Gunina, Daria
Oponenti práce: Závodný Pospíšil, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá vlivem komunikátora sponzorovaného obsahu na Instagramu. Cílem bylo vyhodnotit, jak typ komunikátora (brand / influencer / celebrita) ovlivňuje vnímání obsahu marketingového sdělení na Instagramu a samotného brandu spotřebitelem. Byla provedena literární rešerše v rámci zkoumaného tématu, dle které bylo navrženo devět výzkumných hypotéz. Práce je vypracována s využitím kvantitativních metod, formou experimentu. Data byla získána na základě odpovědí 146 respondentek z generace Y, narozených v letech 1980-1999 a následně analyzována a testována pomocí softwaru SPSS Statistics. Podařilo se podpořit tvrzení, že typ komunikátora ovlivňuje obdiv zdroje spotřebitelem, vnímanou důvěryhodnost zdroje a povědomí o značce. Dále bylo podpořeno, že vnímaná důvěryhodnost zdroje je mediátorem vlivu typu komunikátora na oblibu značky. Práce je přínosná zejména pro společnosti, akademiky a ostatní osoby zabývající se influencer marketingem.
Klíčová slova: sponzorovaný příspěvek; značka; influencer; celebrita; obdiv zdroje; Instagram; důvěryhodnost; obliba značky; povědomí o značce
Název práce: Sponsored Content on Instagram: Influencer Impact on Consumer Brand Perception
Autor(ka) práce: Šanderová, Denisa
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Gunina, Daria
Oponenti práce: Závodný Pospíšil, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis deals with the impact of communicator sponsored content on Instagram. The main aim of the thesis was to evaluate how the type of communicator (brand / influencer / celebrity) affects the consumer's perception of the content of the marketing message on Instagram and the brand itself. We conducted a literature research on the topic the thesis deals with, according to which nine research hypotheses were proposed. In the present thesis we used quantitative methods – experiments. The data was collected from the responses of 146 female respondents from Generation Y, born between 1980–1999 and subsequently analysed in SPSS statistical software. We supported the hypothesis that the type of communicator impacts admiration of the source by the consumer, perceived credibility of the source and brand awareness. We further supported that perceived source credibility is a mediator of the effect of communicator type on the popularity of the brand. The results presented in this thesis are particularly useful for businesses, academics and other individuals interested in influencer marketing.
Klíčová slova: Instagram; sponsored post; brand; influencer; celebrity; admiration of the source; credibility; brand liking; brand awareness

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra exaktních metod

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 4. 2022
Datum podání práce: 16. 7. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: