Obchodní strategie na zahraničním trhu s využitím franchisingu

Název práce: Obchodní strategie na zahraničním trhu s využitím franchisingu
Autor(ka) práce: Ličková, Jiřina
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Sato, Alexej
Oponenti práce: Procházka, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zaměřuje na otázku, zda je franšízing vhodnou obchodní strategií pro expanzi pivních barů a restaurací na španělský trh. V teoretické části jsou popsány základní koncepty franšízingu a mezinárodního marketingu, přičemž hlavní důraz je kladen na analýzu vnějšího prostředí prostřednictvím PESTEL analýzy a Porterova modelu pěti sil. Praktická část zahrnuje případovou studii expanze pivovaru Bernard do Španělska, která poskytuje reálný pohled na úspěch franšízových konceptů na tomto trhu. Na základě provedených analýz a případové studie byla navržena doporučení pro adaptaci franšízových pivních restaurací a barů, včetně přizpůsobení marketingového mixu.
Klíčová slova: podnikání; franchising; obchodní strategie
Název práce: Business strategy on a selected foreign market
Autor(ka) práce: Ličková, Jiřina
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Sato, Alexej
Oponenti práce: Procházka, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis focuses on the question of whether franchising is a suitable business strategy for the expansion of beer bars and restaurants into the Spanish market. The theoretical part describes the basic concepts of franchising and international marketing, with a particular emphasis on analyzing the external environment through PESTEL analysis and Porter’s Five Forces model. The practical part includes a case study of the expansion of the Bernard Brewery into Spain, providing a real-world perspective on the success of franchise concepts in this market. Based on the conducted analyses and case study, recommendations were made for adapting beer bar and restaurant franchises, including adjustments to the marketing mix.
Klíčová slova: business strategy; franchising; business

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 9. 2017
Datum podání práce: 6. 9. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: