Komunikační strategie mezinárodní soutěže v akrobatickém rock and rollu
Autor(ka) práce:
Hýblerová, Petra
Typ práce:
Bakalářská práce
Vedoucí práce:
Gburíková, Alžbeta
Oponenti práce:
Vondra, Zdeněk
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
Cílem této bakalářské práce je tvorba a realizace komunikační strategie pro mezinárodní soutěž v akrobatickém rock and rollu Black CUP, která povede ke zvýšení návštěvnosti soutěže. Metody využité pro dosažení stanovených cílů jsou kvalitativní výzkum formou hloubkových rozhovorů s cílovou skupinou, a dále anketa kvantitativního charakteru. Teoretická část práce obsahuje zařazení komunikační strategie do kontextu marketingové komunikace, vysvětluje pojem komunikační strategie a představuje potřebné nástroje k její tvorbě. Dále se podrobně věnuje marketingovému modelu cesta zákazníka a shrnuje specifika komunikace v oblasti sportu. Praktická část začíná představením akrobatického rock and rollu a soutěže Black CUP. Dále popisuje průběh tvorby komunikační strategie zaměřené na rodiče soutěžících, jejímž cílem bylo dosáhnout hranice 350 platících diváků na akci. K úspěšnému dosažení cíle významně přispělo provedení hloubkových rozhovorů s rodiči a vytvoření ankety zaměřené na soutěžící. Spojením výstupů z provedených výzkumů vznikla hlavní myšlenka komunikace: „Přijďte podpořit své dítě na soutěž. Chce vás tam!”, která byla komunikována prostřednictvím sociální sítě Instagram. Myšlenka se propsala i do samotného konání akce. Pro zobrazení bodů kontaktu rodičů s komunikací byla vytvořena mapa cesty zákazníka. Závěrečná část práce nabízí aplikaci komunikační strategie a hodnocení její úspěšnosti na základě stanoveného cíle, který byl splněn na 112 %.
Klíčová slova:
marketingová komunikace; komunikační strategie; cesta zákazníka; akrobatický rock and roll
Název práce:
Communication strategy for an international acrobatic rock and roll competition
Autor(ka) práce:
Hýblerová, Petra
Typ práce:
Bachelor thesis
Vedoucí práce:
Gburíková, Alžbeta
Oponenti práce:
Vondra, Zdeněk
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
The aim of this bachelor’s thesis is to develop and implement a communication strategy for the international Black CUP acrobatic rock and roll competition that will lead to higher attendance. The methods used to achieve these objectives include qualitative research through interviews with the target audience and a quantitative survey. The theoretical part positions the communication strategy within the broader context of marketing communication, explains the concept of a communication strategy, and outlines the necessary tools for its development. It also provides a detailed overview of the customer journey marketing model and summarizes the specific aspects of sports communication. The practical part begins with an introduction to acrobatic rock and roll and the Black CUP competition. It describes the process of creating a communication strategy aimed at the parents of participants, with the goal of attracting 350 paying spectators to the event. A major contributor to achieving this goal was conducting interviews with parents and creating a survey for the competitors. The main communication message, developed from these research findings, was: "Come support your child at the competition. They want you there!" This message was shared via Instagram and was also incorporated into the event itself. To illustrate the touchpoints between parents and the communication, a customer journey map was created. The final part of the work discusses the implementation of the communication strategy and evaluates its success, achieving 112 % of the target.
Klíčová slova:
communication strategy; customer journey; marketing communication; acrobatic rock and roll