Vnímání kvality v retailových řetězcích generací Z: Empirický výzkum založený na teorii vnímání kvality spotřebiteli s použitím vybrané metody

Název práce: Vnímání kvality v retailových řetězcích generací Z: Empirický výzkum založený na teorii vnímání kvality spotřebiteli s použitím vybrané metody
Autor(ka) práce: Svobodová, Aneta
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Novák, Michal
Oponenti práce: Bažantová, Simona
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem diplomové práce je prozkoumat vnímání kvality zboží a služeb generací Z v retailových řetězcích s potravinami, identifikovat faktory ovlivňující toto vnímání a analyzovat vliv vnímání kvality na nákupní chování. Pro splnění cíle vychází práce z teoretických poznatků související s tématem měření kvality a pro svůj výzkum si zvolila metodu dotazování Retail Service Quality Scale, která určuje dimenze a ob-lasti kvality v retailových řetězcích. Výzkumným vzorkem jsou lidé z řad generace Z narození v rozmezí let 1996-2009, jelikož jsou to lidé, kteří se právě blíží nebo jsou na začátku produktivního věku a pro retailové řetězce je vhodné, aby znaly jejich požadavky na kvalitu. Výsledky ukazují hodnocení kvality ve významných retailových řetězcích na českém trhu a odhalují oblasti, na které by se jednotlivé řetězce měly do budoucna zaměřit, aby uspokojily generaci Z.
Klíčová slova: kvalita; RSQS; Retail Service Quality Scale; Generace Z
Název práce: Perception of Quality in Retail Chains by Generation Z: An Empirical Study Based on Consumer Quality Perception Theory Using a Selected Method
Autor(ka) práce: Svobodová, Aneta
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Novák, Michal
Oponenti práce: Bažantová, Simona
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The objective of this thesis is to explore the perception of product and service quality by Generation Z in grocery retail chains, identify factors influencing this perception, and analyze the impact of quality perception on purchasing behavior. To achieve this goal, the thesis draws on theoretical insights related to quality measurement and employs the Retail Service Quality Scale (RSQS) as the method for the research. This method identifies dimensions and areas of quality in retail chains. The research sample consists of individuals from Generation Z, born between 1996 and 2009, as they are either approaching or at the beginning of their productive age. For retail chains, understanding their quality requirements is crucial. The results provide an evaluation of quality in major retail chains on the Czech market and reveal areas where these chains should focus in the future to meet the expectations of Generation Z.
Klíčová slova: Retail Service Quality Scale; Generation Z; quality; RSQS

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 3. 2023
Datum podání práce: 11. 12. 2024
Datum obhajoby: 22. 1. 2025
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/84237/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: