Využívání služeb cestovních kanceláří a agentur generací Z
Autor(ka) práce:
Cvrček, Jakub
Typ práce:
Diplomová práce
Vedoucí práce:
Scholz, Petr
Oponenti práce:
Mácová, Kateřina
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
Generace Z představuje demografickou skupinu, která má specifické preference, postoje a vzorce chování. Cílem bylo zhodnotit využívání služeb cestovních kanceláří a agentur generací Z a u vybrané cestovní kanceláře posoudit její připravenost oslovit tuto demografickou skupinu. Výzkum probíhal formou dotazníkového šetření, které bylo doplněno o polostrukturovaný rozhovor. Pro statistickou analýzu dat byly využity kvantitativní metody – vícenásobná korespondenční analýza, chí-kvadrát testy a Cramérovo V. Výsledky ukazují, že generace Z převážně preferuje individuální plánování cest, nicméně podstatná část preferuje služby cestovních kanceláří a agentur nebo kombinaci obou způsobů. Mezi jednotlivými segmenty generace Z rozdělených podle preferovaného způsobu plánování jsou určité odlišné charakteristiky v obecných faktorech a přístupu i vnímání marketingových kanálů a nástrojů. Cestovní kancelář Čedok je připravena oslovit tuto demografickou skupinu, i přes to, že ji v současnosti nezahrnuje jako cílovou skupinu. Práce nabízí doporučení pro vybranou cestovní kancelář i další cestovní kanceláře a agentury pro efektivnější zacílení marketingových strategií a nabídky na mladou věkovou skupinu.
Klíčová slova:
způsob plánování; cestovní kancelář; Čedok; generace Z ; preference
Název práce:
The use of tour operators and travel agencies by generation Z
Autor(ka) práce:
Cvrček, Jakub
Typ práce:
Diploma thesis
Vedoucí práce:
Scholz, Petr
Oponenti práce:
Mácová, Kateřina
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
Generation Z represents a demographic group with specific preferences, attidues and behavour. The aim of this thesis was to evaluate how Generation Z uses the services of tour operators and travel agencies. The research was carried out using questionnaire survey, supported by a semi-structured interview. For data analysis, quantitative methods were used – multiple correspondence analysis, chi-square tests and Cramér’s V. The results show that young people from this generation mostly prefer to plan their trips on their own. However, a significant number of them also like to use tour operator and travel agency services or mix of both options. Different segments of generation Z, based on their preferred way of travel planning, show some differences in general attitudes and in how they see marketing channels and tools. The travel agency Čedok is ready to reach this group, even though it does not currently see them as a main target group. The thesis includes recommendations on how to improve marketing strategies and travel offers for younger customers.
Klíčová slova:
Čedok; generation Z; way of travel planning; preferences; tour operators