Marketingová komunikace vybrané cestovní kanceláře

Název práce: Marketingová komunikace vybrané cestovní kanceláře
Autor(ka) práce: Poláková, Dominika
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Petrů, Zdenka
Oponenti práce: Vaško, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této bakalářské práce je analyzovat marketingovou komunikaci vybrané cestovní kanceláře XY a na tomto základě navrhnout doporučení. Teoretická část obsahuje odbornou terminologii odkazovanou na danou problematiku. Jedná se o pojmy z oblasti cestovního ruchu, jako je typologie cestovního ruchu, cestovní kancelář, cestovní agentura, zájezdová činnost a spojené cestovní služby. Na to následně navazuje marketing specifikovaný na cestovní ruch a s ním spojený marketingový mix. V teoretické části má zásadní význam samotná marketingová komunikace, se kterou jsou propojeny komunikační nástroje a v jejím závěru jsou zmíněny trendy v současné marketingové komunikaci uplatňované v cestovním ruchu. Praktickou část tvoří analýza marketingové komunikace vybrané cestovní kanceláře XY. Úvod praktické části obsahuje nejprve představení cestovní kanceláře XY a následně je zde aplikována terminologie z teoretické části jako je marketingový mix a komunikační mix. Tyto marketingové nástroje jsou aplikované na cestovní kancelář XY a zohledňují její malou působnost na trhu cestovního ruchu. Celá analýza marketingové komunikace je podložena daty v podobě poskytnutých interních materiálů a zvolené metody dotazování, která byla ve spolupráci s majitelem aplikována na zákazníky cestovní kanceláře XY. Na základě těchto dat byly cestovní kanceláři XY navrhnuty doporučení pro zlepšení její marketingové komunikace.
Klíčová slova: cestovní kancelář; marketingový mix; marketingová komunikace; marketing v cestovním ruchu; dotazníkové šetření
Název práce: Marketing communication of a selected travel agency
Autor(ka) práce: Poláková, Dominika
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Petrů, Zdenka
Oponenti práce: Vaško, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this bachelor thesis is to analyze the marketing communication of the selected travel agency XY and to propose recommendations on this basis. The theoretical part contains the professional terminology referred to the issue. These are terms from the field of tourism, such as tourism typology, travel agency, tour operator and related travel services. This is followed by tourism-specific marketing and the associated marketing mix. In the theoretical part, the marketing communication itself is of fundamental importance, with which the communication tools are linked, and in its conclusion the trends in contemporary marketing communication applied in tourism are mentioned. The practical part consists of an analysis of the marketing communication of the selected travel agency XY. The introduction of the practical part contains first an introduction of the travel agency XY and then the terminology from the theoretical part is applied, such as the marketing mix and the communication mix. These marketing tools are applied to the travel agency XY and take into account its small presence in the tourism market. The whole analysis of marketing communication is supported by data in the form of provided internal materials and the chosen method of questioning, which was applied to the customers of travel agency XY in cooperation with the owner. On the basis of this data were proposed recommendations for improving the marketing communication of travel agency XY.
Klíčová slova: tourism agency; marketing mix; marketing communication; marketing in tourism; questionnaire survey

Informace o studiu

Studijní program / obor: Cestovní ruch
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta:
Katedra:

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 5. 9. 2024
Datum podání práce: 25. 4. 2025
Datum obhajoby: 2025

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: