Dopad digitální transformace na finanční výkonnost : A Case Study of Nike, Inc

Název práce: The Impact of Digital Transformation on Financial Performance: A Case Study of Nike, Inc
Autor(ka) práce: Özbay, Hür Ozan
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Machek, Ondřej
Oponenti práce: Jurek, Martin
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Digital transformation helped Nike to improve its financials and change the overall strategy to direct-to-consumer. The main research goal is to track the effect of Nike’s digital efforts throughout the years affected the overall financial performance of the company. The research implemented both descriptive financial data analysis and competitor benchmarking between Nike and Adidas. The results suggest that the digital transformation of Nike drives positive effects on financial performance which resulting in improved revenue and net income. This thesis analyzes the digital transformation of Nike and its effect on financial performance.
Klíčová slova: E-commerce; Digital Transformation; Financial performance; Direct-to-Consumer Strategy; Nike Inc.
Název práce: Dopad digitální transformace na finanční výkonnost : A Case Study of Nike, Inc
Autor(ka) práce: Özbay, Hür Ozan
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Machek, Ondřej
Oponenti práce: Jurek, Martin
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Digitální transformace pomohla společnosti Nike zlepšit finanční výsledky a změnit celkovou strategii na direct-to-consumer. Hlavním cílem výzkumu je sledovat, jaký vliv mělo digitální úsilí společnosti Nike v průběhu let na celkovou finanční výkonnost společnosti. Výzkum realizoval jak deskriptivní analýzu finančních dat, tak srovnávací analýzu konkurence mezi společnostmi Nike a Adidas. Výsledky naznačují, že digitální transformace společnosti Nike má pozitivní vliv na finanční výkonnost, což vede ke zlepšení tržeb a čistého zisku. Tato práce analyzuje digitální transformaci společnosti Nike a její vliv na finanční výkonnost.
Klíčová slova: Nike Inc.; Digitální transformace; elektronický obchod; finanční výkonnost; strategie přímého prodeje zákazníkům

Informace o studiu

Studijní program / obor: Bachelor of Business Administration
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra strategie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 10. 9. 2024
Datum podání práce: 14. 5. 2025
Datum obhajoby: 16. 6. 2025
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/89218/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: