Marketing mix - the Prague Zoo

Thesis title: Marketingový mix - ZOO Praha
Author: Bělíčková, Helena
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Podhajská, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o nástrojích marketingového mixu nejnavštěvovanější české zoo - Zoo Praha. Cílem práce je popsat a zhodnotit marketingový mix Zoo Praha a dále zjistit, v čem spočívá úspěch Zoo Praha posledních několika let. Teoretická část definuje důležité pojmy týkající se marketingu, marketingu služeb a marketingového mixu. Dále je vysvětlen význam zoologických zahrad, historie a současnost Zoo Praha. V praktické části popisuji jednotlivé prvky marketingového mixu Zoo Praha a následně je hodnotím. Na závěr shrnuji všechny zjištěné poznatky a posuzuji současnou situaci v Zoo Praha.
Keywords: marketing služeb; marketing; marketingový mix
Thesis title: Marketing mix - the Prague Zoo
Author: Bělíčková, Helena
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Podhajská, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
The Bachelor thesis deals with tools of the marketing mix of the most visited Czech zoo - The Prague Zoo. The aim of the thesis is a description and an evaluation of the marketing mix of the Prague Zoo. I want to find out what has been behind the success of the Prague Zoo in the few last years. The theoretical part defines important terms refering to marketing, service marketing and marketing mix. The explanation of the sence of zoological gardens, the history and the presence of the Prague Zoo follows. In the practical part the parts of marketing mix of the Prague Zoo are described. These parts are subsequently evaluated. As a conclusion, I summarize realized findings and consider contemporary situation of the Prague Zoo.
Keywords: service marketing; marketing mix; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 9. 2008
Date of submission: 5. 1. 2009
Date of defense: 21. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16176/podrobnosti

Files for download

    Last update: