Corporate communications and public relations on the internet

Thesis title: Firemní komunikace a PR na internetu
Author: Kyselová, Petra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Střížová, Vlasta
Opponents: Kubeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá definicí firemní komunikace a public relations a dále možností jejich využití v prostředí Internetu. Práce poskytuje komplexní pohled, jak pro manažery věnující se této problematice, tak i pro relativně nezávislou veřejnost. Větší část práce se věnuje problematice public relations a koncepci firemních internetových stránek. Přínosem tohoto dokumentu je komplexní pohled na problematiku firemní komunikace a PR, které nejsou záležitostí jen samotné organizace, ale i jiných zájmových skupin mezi které patří i široká veřejnost. Práce se věnuje vlivu internetu na jednotlivé oblasti managementu, které jsou v souvislosti s PR rozlišovány. Dále uvádí možnosti činností PR, ke kterým je internetu možno využít. Praktická část zkoumá internetovou prezentaci společnosti Telefónica O2 Czech Republic a možnosti její komunikace s jednotlivými zájmovými skupinami.
Keywords: komunikační prostředek; komunikace; internet; public relations; firemní komunikace
Thesis title: Corporate communications and public relations on the internet
Author: Kyselová, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Střížová, Vlasta
Opponents: Kubeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This paper deals with the definition of what is corporate communication and public relation and further possibilities for their use in the Internet environment. The paper provides a comprehensive view for managers dedicated to this issue, as well as relatively independent public. The greater part of the paper is focusing on the issue of public relations and the concept of internet websites. Benefits of this paper is a comprehensive view of the corporate communications and PR. Corporate communications or PR matters are for organizations and for other interest groups, which include the general public. The paper is focusing on influence of internet of individual management which is in connection with PR. The paper distinguished further possibilities PR activities with using Internet. Practical part examine the Internet presentation of Telefónica O2 Czech republic and the possibilities of communication with individual interest groups.
Keywords: internet; public relations; communication tools; communication; corporate communication

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 9. 2008
Date of submission: 15. 12. 2008
Date of defense: 2. 2. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/14204/podrobnosti

Files for download

    Last update: