Specifics of the japanese corporate environment and cooperation with the Czech Republic with examples sampled from companies

Thesis title: Specifika podnikatelského prostředí Japonska a spolupráce s ČR na příkladu vybraných firem
Author: Kalátová, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Brychová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Japonská ekonomika se nachází na druhém místě v žebříčku vyspělých ekonomik světa. Jeho obchod je zaměřen na terciární sektor. Největší vliv na jeho hospodářský růst měl doposud export, který o mnoho převyšoval import. V dnešní době se také Japonské stalo jednou z obětí světové finanční krize, což zřejmě nebude mít dobrý vliv na dosud velmi vyrovnaný stav ekonomiky. S Českou republikou Japonsko spolupracuje po několikaleté pauze od roku 1957. Vzájemné vztahy jsou velmi dobré a obchodní spolupráce patří mezi hlavní ve střední Evropě. Při obchodních stycích s Japonci se musí brát v úvahu kulturní odlišnosti, které jsou od západních kultur velmi rozdílné.
Keywords: Česká republika; Japonsko; Podnikatelské prostředí; Kulturní odlišnosti
Thesis title: Specifics of the japanese corporate environment and cooperation with the Czech Republic with examples sampled from companies
Author: Kalátová, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Brychová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Japanese economy is in the second place of the world chart of the developed countries. Its business is based on the tertiary sector. Its economic growth has been influenced mostly by exports, which highly exceeded imports. Nowadays Japan has become one of the victims of the world financial crisis as well, which will probably affect negatively its up to now well-balanced economic conditions. Japan has cooperated with the Czech Republic since 1957 (after several years without communication). Their mutual relationships have been developing well and the business cooperation is one of the most important in the central Europe. While negotiating with Japanese it is necessary to pay a great attention to the cultural differences between European and Asian culture.
Keywords: Japan; Corporate environment; Cultural differences; Czech Republic

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 3. 2008
Date of submission: 12. 12. 2008
Date of defense: 15. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16679/podrobnosti

Files for download

    Last update: