Perceived brand value among students of Czech universities

Thesis title: Vnímání značek studenty českých vysokých škol
Author: Benedikt, Jiří
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kališová, Libuše
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Vnímaná hodnota značky je tvořena její aktivní i pasivní znalostí,vnímanou kvalitou, zákaznickou věrností značce a dalšími složkami. Spolu s dalšími asociacemi a hodnocení jsou v této práci zkoumány čtyři české a čtyři zahraniční značky mezi studenty českých vysokých škol. Cílem je porovnat a zhodnoti výsledky značek z různých kategorií a najít jejich silné a slabé stránky
Keywords: vnímaná hodnota značky; marketing; značka; brand management
Thesis title: Perceived brand value among students of Czech universities
Author: Benedikt, Jiří
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kališová, Libuše
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
The perceived brand value consists of brand's recall and recognition, perceived quality, customer loyalty to the brand and other factors. These factors, together with other associations and values are researched in this thesis on four Czech and four foreign brands among students of Czech universities. The aim is to compare and evaluate results of the research of brands in different branches of business and to find its strengths and weaknesses.
Keywords: marketing; brand value; brand management; brand

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 9. 2007
Date of submission: 28. 5. 2008
Date of defense: 16. 6. 2008
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/14034/podrobnosti

Files for download

    Last update: