Signmaking as a part of commercial communication

Thesis title: Signmaking as a part of commercial communication
Author: Hejda, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: -
Thesis language: English
Abstract:
The goal of the thesis is profiling signmaking as a part of commercial communication. Field of signmaking is present in marketing and time context. On one hand thesis presents theoretic fundamentals, on the other side presents real executions and the latest trends in the Czech market and the others markets.
Keywords: advertising; marketing; signmaking
Thesis title: Signmaking jako součást komerčních komunikací
Author: Hejda, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: -
Thesis language: English
Abstract:
Cílem práce je analýza role signmakingu v rámci komerčních komunikací. Obor signmaking je představen jak v kontextu marketingovém, tak v kontextu časovém. Práce si současně klade za cíl předložit teoretické zásady oboru a na praktických ukázkách představit její přínos v podobě konkrétních realizací a nejnovější trendů a to jak na českém trhu tak i v zahraničí. V rámci odborné a obecně uznávané literatury není výrobě reklamy věnována větší pozornost. Práce proto představuje obor v širším kontextu, který zároveň slouží pro vytvoření základní představy o oboru samotném a jeho přínosu v rámci komunikace organizace.
Keywords: marketing; Signmaking; reklama

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 10. 2006
Date of submission: 1. 9. 2007
Date of defense: 9. 9. 2008
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/14004/podrobnosti

Files for download

    Last update: