Unified corporate culture as a tool for an efficient cooperation of members of different cultures

Thesis title: Jednotná firemní kultura jako nástroj pro efektivní spolupráci více kultur
Author: Šafránková, Nikola
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lukeš, Martin
Opponents: Francová, Tereza
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá jednotnou firemní kulturou a jejími efekty v mezinárodní společnosti T.P.C.A. s.r.o., v níž dochází ke střetávání příslušníků tří různých národností a kultur. V teoretické části je představen koncept kultury a dopodrobna popsán koncept národní kultury společně s kulturními standardy a dimenzemi. V neposlední řadě je v práci definována podniková kultura, jsou popsány její prvky a představeny základní typologie. Praktická část zkoumá specifika firemní kultury společnosti T.P.C.A. s ohledem především na způsob komunikace a vizualizace v rámci automobilky. Poslední kapitola se zabývá expatriací a působením dané mezinárodní společnosti na cestovní ruch.
Keywords: kulturní dimenze; podniková kultura; společnost T.P.C.A. s.r.o.
Thesis title: Unified corporate culture as a tool for an efficient cooperation of members of different cultures
Author: Šafránková, Nikola
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lukeš, Martin
Opponents: Francová, Tereza
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master Thesis analyses the unified corporate culture and its impacts on the international company T.P.C.A. where employees of three different cultures cooperate together. The concept of culture and national culture together with cultural standards and dimensions is described in the theoretical part of the thesis. Last but not least, there is defined the concept of the corporate culture, its elements and some basic typologies. The practical part analyses specifics of the corporate culture of Toyota Peugeot Citroen Automobile with the special focus on the communication and visualization practices. The last chapter of the thesis deals with expatriation and shows the impact of an international company on the tourism industry.
Keywords: T.P.C.A. ; cultural dimensions; corporate culture

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 12. 2007
Date of submission: 25. 8. 2008
Date of defense: 16. 9. 2008
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/13628/podrobnosti

Files for download

    Last update: