New Marketing trends

Thesis title: Moderní trendy v marketingu
Author: Myšák, David
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Procházka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá moderními trendy v marketingu. Hlavní důraz je kladen na internetový marketing, kterému je věnována převážná část této práce. Čtenář je v úvodu seznámen se základními pojmy internetového marketingu, které mu pomohou lépe pochopit určité souvislosti zmiňované v této práci. Další, teoretická, část se zabývá otázkou, do jaké míry je internetový marketing pro firmy nezbytný a popisuje jeho možné využití v praxi. Autor v práci zohledňuje prognózované trendy známého odborníka, v oblasti internetového marketingu, Larrycho Chase. Úvod praktické části je věnován základním informacím o společnosti IRBOS s.r.o, která projevila zájem o využívání tohoto moderního marketingového trendu. Další část popisuje samotný proces realizace internetového marketingu.
Keywords: trend; internet; marketing
Thesis title: New Marketing trends
Author: Myšák, David
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Procházka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with modern marketing trends. The main emphasis is pointed on Internet marketing, which is devoted the bulk of this work. The reader is aware, at the beginning, with basic definitions of Internet marketing, which could help to better understand the specific context mentioned in this work. Further, the theoretical part deals with the question what extent is the internet marketing for the company necessary and describes its possible use in practice. Author of the work takes into account the trends predictioned by well known expert in the field of internet marketing, Larry Chase. Opening practical part is devoted to basic information about the company IRBOS Ltd., which has shown interest in the use of modern marketing trend. Another section describes the process of implementation of internet marketing.
Keywords: marketing; Internet; trend

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 10. 2008
Date of submission: 30. 4. 2009
Date of defense: 21. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/15303/podrobnosti

Files for download

    Last update: