Position of Tesco, comparision United Kingdom and Czech Republic

Thesis title: Postavení firmy Tesco na trhu, porovnání Česká republika a Velká Británie
Author: Saláková, Eva
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je srovnat postavení společnosti Tesco na britském trhu s postavením na českém trhu. Práce rozebírá pozici na daném trhu, nejdůležitější konkurenty na obou trzích i použité strategie.
Keywords: srovnání; Tesco Stores ČR a.s.; Tesco plc
Thesis title: Position of Tesco, comparision United Kingdom and Czech Republic
Author: Saláková, Eva
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of the study is to compare the position of Tesco Company on the British market with its position on the Czech market. The study analyses its position in a given market, the most important competitors in both markets and applied strategies.
Keywords: Tesco plc; Tesco Stores ČR a.s.; comparison

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 11. 2008
Date of submission: 10. 1. 2009
Date of defense: 19. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16350/podrobnosti

Files for download

    Last update: