Franchising as a form of entry to the market

Thesis title: Franchising jako forma vstupu na trh
Author: Kotová, Šárka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá franchisingem jako způsobem podnikání. Vysvětluje, co franchising znamená, základní pojmy, výhody a nevýhody. Popisuje vývoj v České republice a současnou situaci. V závěru je uvedena společnost, která tento způsob podnikání v České republice používá.
Keywords: financování; franchising; Česká republika; franchisová smlouva; podnikání
Thesis title: Franchising as a form of entry to the market
Author: Kotová, Šárka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
The work deals with franchising as a way of business. It explains what franchising means, basic notions, advantages and disadvantages. It describes development in the Czech Republic and contemporary situation. In conclusion there is a concrete company, which uses this way of business in the Czech Republic, introduced.
Keywords: franchising; Czech Republic; franchise agreement; financing; business

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 11. 2008
Date of submission: 28. 2. 2009
Date of defense: 21. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16220/podrobnosti

Files for download

    Last update: