The positions of men and women to the advertising of beer

Thesis title: Postoje mužov a žien k reklame na pivo
Author: Bosáková, Júlia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto bakalárskej práce je zistiť, aký postoj zaujímajú muži a ženy rôznych vekových kategórií a dosiahnutého vzdelania k reklame na pivo. Na aké reklamné apely reagujú najviac a ku ktorým sa stavajú negatívne. Aký postoj zaujímajú k reklame na pivo z hľadiska, že patrí medzi reklamy na alkoholické výrobky a akú veľkú rolu zohráva aspekt reklamy pri kúpnom rozhodovaní. Na základe výskumov marketingových spoločností a vlastného výskumu, ktorý bol prevedený metódou dotazovania som dospela k požadovaným výsledkom. Práca je rozdelená do dvoch väčších celkov, a teda teoretickej časti, ktorá stručne pojednáva o marketingovej komunikácii, reklame a pivnom priemysle, a praktickej časti, ktorá je venovaná už spomínanému výskumu.
Keywords: reklama; ženy; muži
Thesis title: Postoje mužů a žen k reklamě
Author: Bosáková, Júlia
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké postoje zajímají muži a ženy různých věkových kategorií a dosaženého vzdělání k reklamě na pivo. Na které reklamní apely reagují nejvíc a ke kterým se stavějí negativně.Jaký je jejich postoj k reklamě na pivo, když bereme v úvahu, že je to reklama na alkoholický výrobek a jak velkou roli sehrává aspekt reklamy při kupném rozhodování. Na základě výzkumů marketingových společností i vlastního výzkumu provedeného metodou dotazování jsem dospěla k požadovaným výsledkům. Práce je rozdělená do dvou hlavních častí, a to části teoretické, která stručně pojednává o marketingové komunikaci, reklamě a pivním průmyslu, jelikož to souvisí s tématem, a praktické části věnované již zmíněnému výzkumu.
Keywords: reklama; ženy; muži
Thesis title: The positions of men and women to the advertising of beer
Author: Bosáková, Júlia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of this thesis work is to determine what position interested men and women of various ages and educational attainment to the advertising of beer. What advertising appeals and most responsive to the building negative. What position are interested to advertising for beer in terms that include the advertising of alcoholic products, and it plays a big role in the aspect of advertising purchase decisions. On the basis of marketing research companies and its own research, which was transferred method interviews I came to the desired result. It is divided into two larger entities, and thus the theoretical part, which briefly describes the marketing communications, advertising and the beer industry, and practical, which is devoted to research has already said.
Keywords: men; advertising; women

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 9. 2008
Date of submission: 15. 12. 2008
Date of defense: 21. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16371/podrobnosti

Files for download

    Last update: