Men and women images in commercials

Thesis title: Zobrezenie ženských a mužských rolí v reklame
Author: Szilágyi, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca Ženské a mužské role v médiách je zameraná na aktuálny prehľad reklám, s dôrazom na televízne reklamy. Zameriava sa na problém a definíciu rolí pohlavia v reklame a marketingu. Práca je robená teoreticko-empiricky, kde sa v teoretickej časti pojednáva o základných termínoch danej problematiky a objasňujú sa podstatné faktory pre pochopenie časti praktickej. Praktická časť je robená formou kvantitatívnej obsahovej analýzy a následnou interpretáciou jej výsledkov.
Keywords: reklama; pohlavie; gender
Thesis title: Zobrazení ženských a mužských rolí v reklamě
Author: Szilágyi, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce Ženské a mužské role v médiích je zaměřená na aktuální přehled reklam s důrazem na reklamy vysílanách v televizích. Zaměřuje se na problém a definci rolí pohlaví v reklamě a v marketingu. Práce se skládá ze dvou čístí, teoretické a empirické. Teoretická část objasňuje základní termíny dané problematiky a stává se tak východiskem pro pochopení části praktické. S použitím metody kvantitativní obsahové analýzy a následné interpretace získaných dat si praktická část klade za cíl odpovědět na základní hypotézy vzešlých s části teoretické.
Keywords: reklama; gender; pohlaví
Thesis title: Men and women images in commercials
Author: Szilágyi, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bachelor thesis Men and women images in commercials is focused on actual overview of commercial itself, with emphasis on television advertisment. It is focused on definition and problem of sex roles in advertisment and marketing. The whole thesis is done theoretically -- empiric, where theoretical part, discusses bacis terminology and explains relevant factors for better understanding of practical part. Practical part uses quantitative content analysis following by interpretation of its results.
Keywords: advertisement; gender; sex

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 5. 2008
Date of submission: 17. 12. 2008
Date of defense: 22. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16670/podrobnosti

Files for download

    Last update: